کد خبر: ۱۱۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۱
اسدالله عسگراولادی نیز که عضو چندین و چند ساله اتاق بازرگانی ایران است در این رابطه به جهان صنعت گفت: به نظر می رسد که تا یکشنبه آخر ماه تکلیف ریاست اتاق بازرگانی ایران مشخص شود.
همه منتظرند ببینند ریاست اتاق بازرگانی ایران سرانجام به چه کسی می‌رسد. محسن جلال‌پور که این اواخر در برخی از سفرهای تجاری رییس‌جمهور وی را همراهی می‌کرد و با حضور متعدد در جلسات دولتی‌ها و مجلس سعی داشت از فضای اتاق به نفع تصمیمات دولت استفاده کند پس از یک سال ریاست اتاق بازرگانی از این سمت استعفا داد.

البته 10 روز پیش که متن عجیب و غریب استعفای وی توسط خودش در رسانه‌های اجتماعی پخش شد، واکنش‌های متفاوتی در خصوص آن ایجاد شد.

به طوری که برخی از نزدیکان وی مشکل قلبی وی را بهانه‌ای برای استعفا از مسوولیت سنگین ریاست اتاق بازرگانی مطرح کرده و برخی دیگر که از عملکرد وی در این یک سال راضی بودند، با برکناری وی موافق نبوده و آرزوی سلامتی زودهنگام برای وی کردند. البته این در حالی است که برخی دیگر نیز، استعفای جلال‌پور را اقدامی غیرحرفه‌ای دانستند و اعتقاد داشتند که باید قبل از پخش متن استعفایش در رسانه‌ها، این استعفا را به اطلاع هیات نمایندگانی که به وی رای داده بودند، می‌رساند.

برخی نزدیکانش نیز بر این باور هستند که شدت گرفتن بیماری‌اش باعث شد تا رییس اتاق بازرگانی احساس کند که با این چنین شرایط جسمی‌ دیگر قادر نیست کارهای بخش‌خصوصی را درست پیش ببرد. به همین جهت بیماری را بهانه کرده و زود خودش را کنار کشید این در حالی است که در اتاق، افراد سالمند و بیمار فراوانی مشغول کارند که با وجود مشکلات و مریضی از سمت خود استعفا نداده‌اند.

اما در حالی که هیات نمایندگان اتاق ایران با استعفای جلال‌پور موافقت نکردند، هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان خلاف تصمیم اعضای اتاق بازرگانی ایران عمل کرده و به سرعت با استعفای جلال‌پور که ریاست اتاق بازرگانی کرمان را نیز بر عهده داشت، موافقت کردند. بر همین اساس با توجه به تصمیم‌گیری هیات رییسه اتاق بازرگانی کرمان به نظر می‌رسد جلال‌پور دیگر از لحاظ قانونی نیز نمی‌تواند به ریاست اتاق بازرگانی ایران ادامه دهد و پرونده وی بسته شده است. همچنین با قبول استعفای وی از ریاست اتاق بازرگانی کرمان، گمانه‌زنی‌ها برای تعیین ریاست جدید اتاق بازرگانی اوج گرفته به طوری که اسامی زیادی برای جایگزینی وی این روزها رد و بدل می‌شود.

برخی گمان می‌کنند شاید محسن شافعی که رییس پیشین اتاق بازرگانی ایران بوده است، ریاست این اتاق را دوباره به دست بگیرد و برخی دیگر می‌گویند از میان نایب رییسان ممکن است محمدرضا انصاری که چندین سال است در بخش اقتصادی و تجاری کشور در حال فعالیت بوده یا پدرام سلطانی که فردی جوان و تحصیل‌کرده است، این سمت را بر عهده بگیرند.

همچنین برخی دیگر ادعا میکنند که شاید با بسته شدن پرونده جلال‌پور، از میان فعالان دولتی شخصی مانند مهدی جهانگیری که برادر معاون اول رییس‌جمهور است یا مسعود خوانساری که ریاست اتاق بازرگانی تهران را بر عهده دارد، بر کرسی ریاست اتاق بازرگانی ایران تکیه بزند.

نشست اضطراری

این در حالی است که دیروز هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران واقع در خیابان طالقانی گرد هم آمدند تا این موضوع را به سرانجام برسانند. شاید هم انتخابات قریب الوقوعی برگزار شود و کار به جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران که به طور معمول باید یکشنبه انتهای مردادماه جاری برگزار شود، نکشد و انتخابات زودهنگام برگزار شود.

اسدالله عسگراولادی نیز که عضو چندین و چند ساله اتاق بازرگانی ایران است در این رابطه به جهان صنعت گفت: به نظر می رسد که تا یکشنبه آخر ماه تکلیف ریاست اتاق بازرگانی ایران مشخص شود.

به هر حال تعیین تکلیف نهایی محسن جلال‌پور، رئیس جدید پارلمان بخش‌خصوصی هنوز مشخص نشده و رایزنی‌ها برای چگونگی برگزاری انتخابات جدید در حال انجام است.

31 مرداد روز تعیین‌کننده

اما در حالی که ابهام و شایعات فراوانی در خصوص انتخاب رییس جدید اتاق وجود دارد، مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: در اولین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران مورخ ۳۱ مرداد سال‌جاری، شرایط و زمان برگزاری انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران مشخص می‌شود.
محمدرضا عرب در ارتباط با انتخاب ریاست اتاق بازرگانی ایران به تسنیم گفت: امروز نشستی اضطراری در اتاق بازرگانی ایران به منظور بررسی مسایل جاری اتاق و بررسی فرآیند انتخاب رییس جدید اتاق بازرگانی تشکیل شد.

وی افزود: با وجود تشکیل جلسه امروز، زمان برگزاری انتخابات در این جلسه مشخص نشد و این موضوع به جلسه آینده هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مورخ 31 مرداد موکول شد.

عرب تاکید کرد: در اولین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شرایط و زمان برگزاری انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران مشخص می‌شود و حدود یک ماه بعد از اولین جلسه هیات نمایندکان، انتخابات رییس اتاق برگزار خواهد شد.

یکی از نواب رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در این خصوص اظهار کرد: در تاریخ 31 مرداد استعفای آقای جلالپور از ریاست اتاق بازرگانی ایران به دلیل بیماری بررسی می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین