|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۸
رییس سازمان ملی استاندارد در گفتگوی اختصاصی با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید:
کد خبر: ۱۱۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
پیروزبخت بر همکاری همه جانبه دستگاه ها اشاره کرد و افزود: بحث درمان باید به کمک وزارت جهاد کشاورزی، آن هم همه سازمان هایش و نه یک حوزه اش، وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد صورت بگیرد.
نشست خبری رییس سازمان ملي استاندارد، مهندس نیره پیروزبخت با اصحاب رسانه، در آستانه روز خبرنگار در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛پیروزبخت در این نشست ضمن تبريك روز خبرنگار به تعاملات بین سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد.

وی در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مبنی بر اینکه توافقات صورت گرفته با  دستگاه های یاد شده در چه مرحله ای قرار دارد، گفت: با وجود کش و قوس هایی که وجود داشت به نتایج خوبی رسیدیم.

پیرزوبخت به تفاهمنامه های همکاری سازمان ملی استاندارد ایران با نهادهای داخلی و بین المللی اشاره کرد و افزود: تفاهمنامه هایی با گمرک جمهوری اسلامی، سازمان اموال تملیکی، وزارت جهادکشاورزی، وزارت نفت و ... امضا شده است. سازمان ملی استاندارد، بنایش بر تعامل است و به هیچ وجه نمی خواهد که با هیچ دستگاهی تقابلی داشته باشد،در این راستا به تفاهم با همه سازمان ها دست زدیم؛ تفاهماتی که تنها روی کاغذ نبوده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: بحث دیگر ما بحث ایمنی و یکپارچگی و اصالت غذا است.سازمان ملی استاندارد به شدت نگران و پیگر موضوع ایمنی و اصالت در حوزه مواد غذایی است.در این خصوص وقتی بنده در اجلاسیه codex شرکت می کنم و می بینم که کشورهای پیشرفته همه دنبال راه حلی برای کاهش امراض مختلف هستند و به سمت غذای سالم می روند، اینجا وظیفه خود را سنگین تر احساس می کنیم.

نکته مهم در ایمنی و یکپارچگی و اصالت غذا این است که برای این موضوع  یک سازمان نمی تواند درگیر باشد.

پیروزبخت بر همکاری همه جانبه دستگاه ها اشاره کرد و افزود: بحث درمان باید به کمک  وزارت جهاد کشاورزی، آن هم همه سازمان هایش و نه یک حوزه اش، وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد صورت بگیرد.

رییس سازمان ملی استاندارد در پایان خاطر نشان کرد: علیرغم تمام مسایل ما وارد هیچ بحثی نشدیم. همه موارد و انتقادها را شنیدیم و عکس العملی نشان ندادیم. قانون سازمان ملی استاندارد در مجلس  تصویب و در شورای نگهبان به بحث گذاشته شد و دوباره به مجلس برگشت. ان شاءالله بقیه موارد آن هم حل می شود.

 پیروزبخت تاکید کرد: البته این را هم بگویم، چه قانون ما بود و  چه نبود، برای ما هیچ فرقی نمی کرد.در حال حاضر  با همین قانون فعلی  همین وظایف را داریم . عزم ما بر تعامل بود که سر میز مذاکره نشستیم و الحمدلله به نکات مثبتی هم رسیدیم.

رییس سازمان ملی استاندارد در پایان خاطرنشان کرد: بخشنامه ای که دکتر دیناروند به 31 استان و ما هم به مدیران کل 30 استان خودمان ابلاغ کردیم و باید اجرا شود. خود بنده و رییس سازمان غذا و دارو موارد لازم  را پایش می کنیم و با مدیران متخلف برخورد خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین