کد خبر: ۱۱۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
یک خانواده مسیحی در انتهای غربی‌ترین جزیره غرب آفریقا، واقع در اقیانوس اطلس (آتلانتیک) نام فرزند خود را به عشق امام راحل، «آیت الله خمینی» گذاشت.
 یک خانواده مسیحی در انتهای غربی‌ترین جزیره غرب آفریقا، واقع در اقیانوس اطلس (آتلانتیک) نام فرزند خود را به عشق امام راحل، «آیت الله خمینی» گذاشت.

پدر آیت‌الله خمینی که رییس پلیس یکی از مناطق «پرایا» و مردی تنومند و قوی هیکل است در مصاحبه با سفیر و معاون سفارت ایران در داکار (سنگال) که برای تسلیم استوارنامه در پرایا به‌سر می‌برد، می‌گوید: «آیت الله خمینی رهبر معنوی، الهی، قابل تحسین و احترام قلبی برای همه ادیان الهی و همه اهالی روی زمین اعم از مسیحی، یهودی و مسلمان است. از این که دیدم مردم با ایمان ایران در ژوئن 1989 هنگام مشایعت و وداع با آیت اله خمینی (ره) حتی یک وجب از زمین آرامگاه را برای فرود آمدن هلیکوپتر حامل بدن ایشان باز نگذاشته بودند و همه متاثر و گریان به سر خود می‌زدند بر شدت علاقه‌ام به این شخصیت مردمی، عدالت گستر و دوست داشتنی بیش‌تر شد و چند ماه بعد که سومین فرزند از هشت فرزندم به‌دنیا آمد با تمام علاقه‌ام، نام او را «آیت الله خمینی» نهادم.

او ادامه می‌دهد: البته مشکلاتی هم در مسیر داشتیم اما به رغم مخالفت‌هایی که اداره ثبت احوال کشورم برای درج این نام در شناسنامه فرزندم اعمال داشت، یا برخورد منفی کشیشی که مراسم تعمید و نامگذاری (بابتم) فرزندم را باید انجام می‌داد یا ممانعت از ثبت نام فرزندم از سوی مدیر مدرسه‌ای که آیت الله خمینی را باید برای تحصیل ابتدایی بپذیرد، یا مدیر هتلی که باید وی را به عنوان مسوول پذیرش میهمانان استخدام کند، اما هرگز نه من و نه فرزندم حاضر نشدیم این نام را در شناسنامه‌اش تغییر دهد یا آن را حذف کند و پسرم آیت الله خمینی نام خود را بسیار دوست دارد و آن را افتخارآمیز می‌داند.

 به گزارش ایسنا، پرایا پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کیپ‌ورد، در اقیانوس اطلس غرب سنگال است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین