کد خبر: ۱۱۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
معمولا هکرها سعی می کنند یک چنین حملاتی را طراحی کنند تا از طریق آن بتوانند کارت های اعتباری تقلبی خود را به فروش برسانند. بر اساس گفته "استیفن جی" که مدیر بخش امنیت یک کمپانی معتبر جهانی است:
دو گروه هکری اعلام کردند بازی موبایلی پوکمون که در مدت کوتاه فعالیتش طرفداران زیادی از سراسر دنیا به دست آورده را برای چند ساعت هک کرده اند.

در مدت کوتاهی بعد از آمدن بازی پوکمون در 26 کشور جهان کسانی که می خواستند وارد محیط این بازی شوند با این پیغام رو به رو شدند:

"گیمرها! ما داریم تلاش می کنیم که مشکل سرور پوکمون گو را برطرف کنیم. متشکریم که صبور هستید، این پست به زودی به روز رسانی می شود."

شایعات پیرامون هک شدن بازی پوکمون شدت گرفت!/ نکاتی که پوکمون بازها باید

روز بعد گردانددگان بازی پوکمون در توییتر خود نوشتند که مشکل سرور برطرف شده و گیمرها باری دیگر می توانند برای بازی با پوکمون وارد محیط این بازی موبایلی شوند.

در این خلال اما دو گروه هکر با نام های "our mine” "poodle cop” مدعی شدند که آنها موفق شده اند سرویس پوکمون را هک کنند ودر آن خرابی به وجود بیاورند.

رسوایی شکارچی ها

معمولا هکرها سعی می کنند یک چنین حملاتی را طراحی کنند تا از طریق آن بتوانند کارت های اعتباری تقلبی خود را به فروش برسانند. بر اساس گفته "استیفن جی" که مدیر بخش امنیت یک کمپانی معتبر جهانی است:

"هکرها قصد داشته اند با اعلام خبر هک پوکمون نامی برای خودشان دست و پا کنند."

"our mine” به عنوان یکی از دو گروهی که مسوولیت این حمله هکری را به عهده گرفته است اخیرا همچنین اعلام کرده بود که توانسته حساب توییتر "سوندار پیچایی" مسوول توسعه گوگل، "ورنر ووگلس" مسول توسعه سایت آمازون، مسوول توسعه توییتر "جک دورسی" و "دانیل.ای. کا" مسوول توسعه سایت اسپاتی فای را هک کنند.


شایعات پیرامون هک شدن بازی پوکمون شدت گرفت!/ نکاتی که پوکمون بازها باید

استیفن گیتز کارشناس تحقیقات جاسوسی می گوید:

" اگر هکرها واقعا پوکمون را هک کرده باشند آن وقت می باید مشکل جدی وجود می داشت که طراحان سایت مجبور به تعمیر آن شوند که در این مورد اینگونه نیست چرا که امکان هک این بازی نیاز به هدف گیری DDOS دارد."

گیتز معتقد است که در دنیای جدید تعداد کاربران فعال یک بازی بسیار اهمیت دارد چراکه در اغلب موارد وقتی یک نفوذ یا هک اتفاق می‌افتد در گیمر‌ها نوعی استرس به وجود می‌آید که به خاطر آن دیگر نمی‌‌توانند از بازی لذت ببرند. در نتیجه مردم شروع به شکایت از بازی می‌کنند و در نهایت همگی با هم به یکباره دست از بازی کردن می‌کشند.

در مورد پوکمون‌گو توسعه‌دهندگان این بازی می‌بایست به سرعت وضعیت دفاع DDOS خود را بهبود بخشند و یا آماده خداحافظی با دنبال‌کنندگان خود شوند.

برای هکرها معمولا مشهور شدن و کسب پول اهمیت زیادی دارد و در نتیجه پوکمون باتوجه به شهرت و ثروتش در حکم یک معدن طلا است.

رییس دانشمندان آلین ولیوت می‌گوید:

پوکمون‌گو میلیون‌ها ثبت‌نام کننده دارد اگر یک هکر واقعا بتواند سرور آن را هک کند و پسوردها و ایمیل‌های افراد را بدزد این می‌تواند ضربه سختی به بازی پوکمون وارد کند البته این موضوع بستگی به این دارد که سازندگان این بازی تا چه حد اصول امنیتی را در ساخت بازی رعایت کرده‌اند. توجه داشته باشید که ممکن است پس ازی این هک هکرها دیگر سرویس‌های اینترنتی گیمرهای پوکمون را هم هک کنند چراکه اکثر افراد از یک نام کاربری و پسورد تکراری در تمام حساب‌های کاربری خود استفاده می‌کنند. علاوه بر این حتی هکرها می‌توانند اعتبار بدست آمده افراد در این بازی را در بازار سیاه اینترنتی بفروشند."

پس اگر دوست ندارید ایمیل‌تان هک شود و هکرها از اطلاعات شما سو استفاده کنند برای بازی با پوکمان برای خودتان یک ایمیل جدید ایجاد کنید.
شایعات پیرامون هک شدن بازی پوکمون شدت گرفت!/ نکاتی که پوکمون بازها باید

پوکمون‌گو تقلبی

یکی از کارهایی که معمولا کلاهبرداران اینترنتی در هنگامی که یک بازی محبوب می‌شود انجام می‌دهند آن است که یک بازی تقلبی مشابه آن ساخته و در فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌کنند.

ورژن‌های تقلبی زیادی در همین مدت کوتاه فعالیت پوکمون از روی این بازی ساخته و عرضه شده است؛ این اپ‌های قلابی معمولا در هنگام نصب علاوه بر بازی یک بدافزار را هم روی موبایل شما نصب می‌کنند. برای این که در دام این ورژن‌های قلابی نیفتید، هر اپلیکیشن یا بازی را فقط از طریق گوگل پلی استور یا اپ‌استور دانلود کنید چرا که آنها معمولا وجود بدافزار در اپ‌هایی که ارایه می‌دهند را بررسی می‌کنند و اپ‌ها و بازی‌های آلوده را روی خروجی خود قرار نمی‌دهند. این در حالی است که بسیاری از فروشگاه‌های اپ‌های موبایلی هیچ تضمینی برای آلوده نبودن اپلیکیشن‌هایی که فروخته یا رایگان ارایه می‌دهند به استفاده‌کنندگان خود نمی‌دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین