کد خبر: ۱۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که لازمه عدالت‌گرایانه بودن توزیع ثروت در جامعه حرکت به سمت یک نظام خصوصی و غیردولتی است، گفت: اگر روح تعاون و ادبیات تعاونی در جامعه به یک گفتمان عمومی تبدیل شود در آن صورت تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون دور از انتظار نیست.
علی ربیعی افزود: برای آن‌که بخش تعاون مسیر شتاب و توسعه را در پیش بگیرد، باید نگاه علمی بر این بخش حاکم شود و فرهنگ تعاون و ادبیات تعاونی به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی که در مراسم تودیع و معارفه عظیمی و سهمانی مدیران عامل سابق و جدید بانک توسعه تعاون سخن می‌گفت، افزود: مدت 20 سال است که با آقای سهمانی در دانشگاه هستیم و همکار علمی بوده‌ایم. ایشان چهره علمی و شناخته‌ شده بانکی هستند و می‌دانم مسیری که از صندوق تعاون تا به اینجا رسیده را به شکل مطلوبی مدیریت و پیش خواهند برد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از زحمات ماشاءالله عظیمی مدیرعامل پیشین بانک گفت: آقای عظیمی رسالت خود را از صندوق تا بانک تعاون به خوبی ایفا کرده‌اند و امیدوارم که تجربه و ایده‌های آقای سهمانی هم در طول دوره خدمت به تحقق اهداف توسعه این بانک کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ترویج و تقویت فرهنگ تعاون در کشور اظهار کرد: اگر روح تعاونی را در کشور تقویت کنیم در آن صورت رسیدن به سهم 25 درصدی بخش تعاون، دور از دسترس نخواهد بود.

ربیعی در عین حال با انتقاد از روند خصوصی‌سازی در کشور اظهار کرد: متاسفانه درصد ناچیزی از واگذاری‌های دولتی به بخش‌های خصوصی و تعاونی صورت گرفته و یک تعدادی هم که واگذاری‌ها را تحویل گرفته‌اند، بیش از 10 درصد از آن را به کار نگرفته‌اند و با وجود در اختیار داشتن زمین‌ها، بسیاری از کارخانه‌ها را به بیرون شهر انتقال داده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که باید مردم را به صحنه اقتصادی بیاوریم و مشارکت عمومی را گسترش دهیم، اظهار کرد: در حال حاضر پول و نقدینگی بسیاری دست مردم است و بهترین حالت تجمیع این نقدینگی‌ها تعاونی‌ها هستند. بنابراین باید تضمین حقوقی برای حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی به وجود آوریم.

وی در پایان با اشاره به برخی نارسایی‌ها در ساختار تعاون کشور گفت: بخش تعاون یک مفهوم مطلق اقتصادی نیست. بلکه یک بخش اجتماعی و اقتصادی است و معتقدم لازمه عدالت‌گرایانه بودن توزیع ثروت در جامعه حرکت به سمت یک نظام خصوصی و غیردولتی است.

در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید بانک توسعه تعاون، معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، مدیرعامل بیمه تعاون، دبیرکل اتاق تعاون ایران، روسای اتحادیه‌های سراسری و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین