|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۱۱۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۷
حدود 50 درصد قطعات این برند مشهور دنیا، ایرانی است؛ 40 شرکت داخلی قطعات مورد نیاز این کارخانه را می سازند. فقط پنل از کشور مادر می آید. دلیل این موضوع هم به صرفه نبودن تولید آن است. در واقع در نیا فقط 3 یا 4 کشور پنل تولید می‌کنند.
یکی از مشهورترین تولیدکنندگان لوازم خانگی دنیا که نیمی از قطعات آن در داخل بومی سازس شده، اکنون در خدمت تولید داخل و اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، خط تولید شرکت کره ای سامسونگ، در داخل کشور، اشتغال زایی فراوانی کرده است. علاوه بر کارخانه های تولید این برند در داخل کشور، دست کم 40 شرکت نیز برای آن قطعه سازی می کنند که تمام مراحل طراحی، تولید و ساخت آن در داخل انجام می شود.

خط تولید لوزام خانگی یک نشان خارجی در ایران
محصولات این شرکت، اگرچه به نام خارجی هاست اما به کام تولید داخلی است؛ یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی کشور که برای 2500 نفر به طور مستقیم و برای 30 هزار نفر به وطر غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است. کارخانه ای که اگرچه محصولاتش نشان خارجی دارند اما به دست کارگران و مهندسان ایرانی در داخل کشور تولید می شوند.

شهرزاد ترکاشوند، مسئول خط تولید لوازم صوتی و تصویری می گوید: حدود 50 درصد قطعات ما داخلی است؛ "در واقع عمق ساخت از صفر درصد شروع شد و به 50 درصد رسید." به گفته او، در تولید محصول، فقط پنل از کشور مادر می آید.

محمد نورایی، مدیر کارخانه محصولات صوتی تصویری هم علت عدم تولید پنل در داخل کشور را این گونه توضیح می دهد: "در همه جای دنیا 3 یا 4 کشور بیشتر پنل ساز نیستند، آن هم به این دلیل که دست کم باید 10 تا 15 میلیون قطعه در سال تولید شود تا صرفه اقتصادی داشته باشد. در حالی بازار ایران بیش از 2.5 میلیون دستگاه مصرف ندارد."

از طرف دیگر، در این واحد تولیدی بسیاری از قطعات به دست متخصصان داخلی بومی سازی شده و تولید می شوند. احد محمدی، مسئول خط تولید قطعات الکترونیکی می گوید که پیچیده ترین قطعات الکترونیکی یعنی "تمام بوردهایی که روی تلویزیون، یخچال، لباسشویی و جاروبرقی نصب می شود بلااستثنا در داخل تولید می شود."

حسن شماعی، مدیر فنی کارخانه می گوید صددرصد قطعات پلاستیکی لوازم خانگی تولید داخل است. او توضیح می دهد که حتی دانش فنی آن هم در اختیار ماست و توانمندی و ظرفیت تولید قالب را نیز در داخل داریم.

این واحد از حدود دو دهه قبل کارش را با تولید محدود برخی محصولات صوتی و تصویری آغاز کرد و اکنون به نقطه ای رسیده که فریدون تابش فر، از مدیران کارخانه لوازم خانگی عمق ساخت را خوب ارزیابی می کند، به گفته او، واحد R&D فعال شده و مرتب روی محصولات کار می کند.

امیر میرمحمد صادق، مدیر کارخانه تولید لوازم خانگی، از بروز بودن و جدید بودن محصولات کارخانه می گوید. به گفته او، محصولاتی که در کارخانه تولید می شود همان محصولاتی است که در اروپا، آمریکا و جاهای دیگر عرضه می شود.

بر اساس این گزارش، حدود 40 شرکت قطعه ساز ایرانی قطعات مورد نیاز این کارخانه را تامین می‌کنند؛ این ظرفیت باعث شده یکی از معروفترین تولیدکنندگان لوزام خانگی دنیا، مرکز منطقه ای خود را ایران قرار دهد.

میرمحمد صادق می گوید: اولویت اول ما بازار داخل و سپس صادرات است؛. به گفته او، مجوز صادرات به کشورهای اطراف ایران به ما داده شده. میرمحمد صادق توضیح می دهد که برای صادرات به کشورهای منطقه، قیمت ما باید قیمت تولید در کشور مادر، قابل رقابت باشد و از آنجا که مسافت با کشورهای هدف نداریم، می توانیم به راحتی این مهم را فراهم آوریم. مدیر کارخانه تولید لوازم خانگی کارخانه، ابراز امیدواری کرد سال آینده لوازم این شرکت به کشورهای همسایه صادر شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین