|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۱۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
رقابت پولادمردان ایران از روز 23 مرداد ماه در ریودوژانیرو آغاز می‌شود و تیم وزنه‌برداری در این روزهای پایانی تا المپیک ریو سخت در حال تمرین هستند.
ملی‌پوش فوق سنگین وزنه‌برداری ایران در المپیک ریو گفت: قول می دهم از همه توان برای تکرار مدال طلای المپیک تلاش کنم و آن را به دست بیاورم.

رقابت پولادمردان ایران از روز 23 مرداد ماه در ریودوژانیرو آغاز می‌شود و تیم وزنه‌برداری در این روزهای پایانی تا المپیک ریو سخت در حال تمرین هستند.

البته حذف وزنه‌برداران روس اوضاع را برای ملی‌پوشان ما بهتر کرد. تست دوپینگ وزنه‌برداران روس مثبت اعلام شد و آنها این مسابقات را از دست دادند و حالا ایران یکی از مدعیان اصلی برای کسب مدال است.

بهداد سلیمی وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره آخرین وضعش پیش از اعزام به ریو گفت: «خدا را شکر در این روزهای پایانی اوضاع همانطور که می‌خواستم پیش رفت و در تمریناتم مشکلی برای من پیش نیامد. با توجه به اینکه من نسبت به بقیه وزنه‌برداران تمرینات را دیر شروع کردم و با جراحی سنگینی که بر روی زانویم انجام دادم نگرانی از بابت نرسیدن به وضعایده‌آل داشتم، خوشبختانه خدا به من کمک کرد و هم‌اکنون با آمادگی کامل به ریو اعزام می شوم.»

وی درباره اینکه در حرکت دو ضرب و قیچی کمی مشکل داشت و هم‌اکنون وضعش به چه صورت است؟ اظهار کرد: «با استراتژی و برنامه‌ریزی‌ای که کادر فنی داشت در این مدت اخیر بیشتر بر روی نقاط ضعفم کار کردم و تمرکزم بیشتر بر روی حرکت قیچی بود که بتوانم با کمترین فشار این حرکت را انجام دهم و خوشبختانه موفق هم شدم. من وزنه‌های 210 و 250 کیلوگرم را در یک ضرب و دو ضرب در تمرینات به دفعات تکرار کردم و مشکلی هم پیش نیامده است.»

قویترین مرد جهان در مورد محرومیت تیم ملی روسیه اظهار کرد: «به طور کلی حذف ورزشکار برای موضوع دوپینگ موضوع خوشایندی نیست. و به طور حتم نبود آنها در روند نتایج تاثیر خواهد گذاشت. یکی از اصول قهرمانی این است که پاک ورزش کنیم و من از این بابت که وزنه‌برداران روس همگی به دلیل موضوع دوپینگ محروم شدند، بسیار ناراحت شدم. معمولاً روس‌ها حریف اصلی ما در هر مسابقه‌ای محسوب می‌شوند و به‌خصوص حضور آن‌ها در سنگین‌وزن می‌توانست جذابیت مسابقه را دوچندان کند. اما نباید به این موضوع توجه کنیم چرا که ما در یک رقابت سختی به نام المپیک به میدان می رویم و همه حریفان قوی هستند. معمولا در المپیک بهترین‌های جهان حضور دارند و همه برای کسب مدال از دل و جان مایه می‌گذارند.»

سلیمی در مورد خداحافظی‌اش از وزنه‌برداری بعد از المپیک که این روزها بسیار مورد توجه است، گفت: «هنوز تصمیمی برای خداحافظی نگرفتم. اما مطمئن هستم که پس از المپیک مدتی در میدان‌ها حضور نخواهم داشت چرا که به یک استراحت طولانی مدت نیاز دارم. من مدتی است که پدر شدم اما هنوز طعم واقعی پدر شدن را نچشیدم چرا که یا درگیر بهبود وضعیت جسمانی‌ام بودم یا اینکه در اردو مشغول تمرین. به همین دلیل تصمیم دارم بعد از المپیک مدتی در خدمت خانواده‌ و دخترم باشم.»

وی همچنین به وضع دیگر وزنه برداران اشاره کرد و گفت: «خدا را شکر تیم خوب و یک‌دستی داریم. هم‌اکنون شانس سهراب مرادی و کیانوش رستمی برای کسب مدال از همه بالاتر است چرا که آنها از مدت‌ها قبل تمرین داشتند و رکوردهایی خوبی هم ثبت کردند. باتوجه به اینکه وزنه‌بردار روس هم محروم شدند تقریباً شانس کسب مدال برای وزنه‌برداران دیگر بیشتر شده است. امیدوارم امکانی پیش بیاید که همه ما با دست پر از ریو برگردیم و دل مردم ایران را شاد کنیم.»
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین