|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۱
کد خبر: ۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
گزينه‌هايی كه از آنها به عنوان افراد نزديك به دولت جديد نام برده می شود و درنهايت بايد ديد حسن روحانی كدام‌يك از آنها را برای كسب رأی اعتماد به مجلس معرفی می كند.
امروزي ها نوشت: وقتی صحبت از انتخاب وزیر ورزش و جوانان می رسد، اهمیتی که برای این موضوع باید قائل شد کمتر از اهمیتی نیست که رئیس جمهور برای وزیر اقتصاد یا وزیر راه و شهرسازی است. در این بین با نزديك شدن به شروع كار دولت جديد، اسامی مختلفی به عنوان گزينه‌های مورد نظر دولت برای حضور تحت عنوان وزير ورزش و جوانان شنيده می شود. گزينه‌هايی كه از آنها به عنوان افراد نزديك به دولت جديد نام برده می شود و درنهايت بايد ديد حسن روحانی كدام‌يك از آنها را برای كسب رأی اعتماد به مجلس معرفی می كند.
 
گزينه هاي اصلي
 
محسن مهرعلیزاده: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت خاتمی بود. مهرعلیزاده سال ها در ورزش حضور داشت و برای پیشرفت ورزش کشور تلاش کرد. کارنامه مثبت مدیریتی وی در دوران ریاست سازمان تربیت بدنی سبب شده تا این روزها بار دیگر خبر بازگشت وی به ورزش و این بار در پست وزیر ورزش و جوانان مطرح شود. خودش می گوید روحیاتش از سنش جوان تر است و به سبب همین روحیه است که می تواند جایگاه وزارت ورزش و جوانان را تصاحب کند. البته مهرعلیزاده نشان داده که انسان با برنامه ای است و برنامه ریزی یکی از اولویت های اوست. هر چند او هم مانند دیگران ایراداتی در کارش دارد اما در حال حاضر یکی از اصلی ترین گزینه های رسیدن به وزارت ورزش است.   
 
مسعود سلطاني‌فر: استاندار سابق گيلان و زنجان كه به عنوان مسوول ورزش ستاد انتخاباتی روحانی فعاليت می‌كرد و همين موضوع باعث شده تا نامش در بين گزينه‌های وزارت ورزش و جوانان باشد. البته سابقه نشان داده فعاليت در ستاد انتخاباتی دليل كافی و لازم برای گرفتن پست‌های اصلی در دولت نيست.
 
بيژن ذوالفقار نسب:‌ شنيده ها حاكي از آن است كه بيژن ذوالفقار نسب، كارشناس مسائل فوتبالي كشور و از جمله مربيان با سابقه فوتبال نيز به عنوان يكي از گزينه هاي اصلي پست وزارت ورزش و جوانان مطرح شده است. البته گويا به دليل مشكلات خاصي كه ذوالفقار نسب دارد احتمال حضور وي در جايگاه وزارت ورزش و جوانان كمتر است.  
 
گزينه هاي احتمالي
 
محمدرضا داورزني: رئيس فدراسيون واليبال كه جزو بهترين روساي حال حاضر فدراسيون هاي كشور نيز مي باشد يكي ديگر از گزينه هايي است كه احتمال حضور در وزارت خانه ورزش و جوانان وجود دارد. داور زني در سال هاي اخير زحمات بسياري براي واليبال ايران انجام داده و حاصل اين زحمات نيز قهرماني هاي پي در پي و درخشش واليباليست هاي ايران در مسابقات ليگ جهاني واليبال بوده است.  
 
سعيد فائقی: معاون سابق سازمان تربيت‌بدنی كه مدتی نيز اين سمت را در زمان مهرعليزاده برعهده داشت، يكی از مديران باتجربه ورزش كشور است كه دوستی و رفاقت زيادی با اكثر اهالی ورزش ايران دارد و در بی‌طرفی‌اش كمتر خدشه وارد شده، اما یک استقلالی تمام عیار است. او با روحيه جنجال گريزي كه دارد، ممکن است بتواند مشكلات و حاشيه‌های موجود در فدراسيون‌ها را برطرف كند. او به عنوان نماينده دولت جديد در مناظره‌ها نيز حضور داشت و اين موضوع و سابقه‌اش نام وی را جزو گزينه‌های مورد نظر دولت قرار داده است اما برخی خبرهای موثق حکایت از آن دارد که احتمال حضور فائقی در وزارت ورزش و جوانان تا حدودی منتفی است. 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین