|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۱۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما دنبال اشتغال و تولید هستیم و کشورهای خارجی که در ایران سرمایه گذاری می کنند، به اشتغال کشور کمک می کنند و تولید را بالا می برند و باید هر آنچه که مانع این رشد صنعت کشور گردد رفع شود.
عضوکمیسیون صنایع و معادن گفت: خودرو های مناسبی به لحاظ زیبایی و فنی در سایپا در حال ساخت است که امیدواریم این محصولات بزودی در خط تولید قرار گیرد.
 
 دکتر ولی ملکی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس در حاشیه بازدید از خطوط تولید و مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا گفت: ارتقاء تکنولوژی از کشورهایی که  صاحب سبک در صنعت خودرو هستند باید همواره صورت پذیرد و از امکانات و تکنولوژی و دانش فنی آنها استفاده شود.

وی افزود: بر این اساس سایپا و سیتروئن در گذشته همکاری های مناسبی از ابتدای تاسیس شرکت سایپا با هم داشته اند و شروع همکار های جدید می تواند برای دو طرف مثمر ثمر باشد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: آنچه مهم است این است که این همکاری باید دو طرفه باشد، یعنی منافع برد برد برای طرفین در نظر گرفته شده باشد، که خوشبختانه قرار داد 50- 50 سایپا و سیتروئن علاوه بر تولید محصولات جدید، سرمایه گذاری، انتقال دانش فنی و تکنولوژی؛ توسعه بازار و صادرات 30 درصدی تولیدات مشترک با مسئولیت شرکت سیتروئن لحاظ شده که اقدام مناسبی در این همکاری مشترک است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: همکاری مشترک سایپا و سیتروئن خبر خوشی برای مردم است؛ چون این همکاری می تواند در توسعه بازار و اشتغال کشور مفید واقع شود.

وی تصریح کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد بومی سازی و افزایش داخلی سازی محصولات جدید است که خوشبختانه سایپا به عنوان طرف ایرانی تدابیر لازم را اندیشیده است و اگر همکاری طبق قراردادهای انجام شده ادامه پیدا کند منافع اقتصادی کشور تامین می شود.

وی افزود؛ قوانین مجلس شورای اسلامی همیشه درجهت رفع موانع تولید بوده است و حتی در ادوار گذشته مجلس قوانین خوبی در این خصوص وضع کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما دنبال اشتغال و تولید هستیم و کشورهای خارجی که در ایران سرمایه گذاری می کنند، به اشتغال کشور کمک می کنند و تولید را بالا می برند و باید هر آنچه که مانع این رشد صنعت کشور گردد رفع شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن گفت: در این بازدید نمونه اولیه طرح های مرکز تحقیقات سایپا مورد بازدید واقع شد که در طراحی از زیبایی مناسبی برخوردار بودند و همچنین از نظر مدلینگ، خودروهای خوبی در دست ساخت است که امیدواریم این محصولات بزودی در خط تولید قرار گیرد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه که حائز اهمیت است این است که در یکی دو سال اخیر توجه به استفاده از یک پلتفرم برای چند محصول مورد نظر قرار گرفته که در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا اقدامات مناسبی صورت گرفته است و از این نظر تمامی اقدامات متخصصان و مدیران ارشد سایپا قابل ستایش است. 

منبع:سایپانیوز

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین