|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۱۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
شکایت ارتش از حسن عباسی به اظهارات اخیر وی درباره ارتش باز می‌گردد. اظهاراتی که در آن حسن عباسی در سخنانی گفته بود، اگر کشور را آب ببرد، ارتش در پادگان‌هاست و کار خودش را می‌کند و کاری ندارد.
دادستان نظامی تهران از ورود این مرجع قضایی به موضوع فیلم منتشره شده حاوی مطالبی درباره ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، غلامعباس ترکی گفت: با توجه به این‌که در این فیلم، سخنان ناروایی درباره ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح شده بود، متعاقب شکایات واصله از برخی مقامات و مراجع رسمی از جمله ارتش، دادسرای نظامی تهران بر اساس وظایف قانونی خود و به منظور جلوگیری از خدشه وارد آمدن به وحدت و جایگاه نیروهای مسلح، آقای حسن عباسی را به عنوان متهم احضار و طی دو جلسه از وی تحقیق به عمل آمده است.

وی افزود: نهایتاً با توجه به شواهد و قرائن موجود، درباره وی به اتهام نشر اکاذیب و فراهم کردن جو بدبینی نسبت به نیروهای مسلح، با توجه سوابق قبلی، قرار وثیقه صادر ولی به دلیل خودداری نامبرده از تودیع وثیقه، روانه بازداشتگاه شد.

وی وحدت موجود بین نیروهای مسلّح را از مظاهر اقتدار ملی برشمرد و افزود: اقتدار نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، موجب شده که کشور ما به جزیره ثبات و امن در منطقه تبدیل شود.

دادستان نظامی تهران در پایان تاکید کرد: همه نیروهای مسلح با هماهنگی کامل، با قدرت از ملت و کشور حفاظت و حراست می کنند لذا هرگونه بیان نسنجیده که شائبه هایی بوجود آورد اقدامی ضد امنیت ملی محسوب شده و سازمان قضایی نیروهای مسلح در حیطه وظایف خود با آن برخورد قانونی می نماید.

سایت اینترنتی وابسته به حسن عباسی هم  در خبری کوتاه اعلام کرد که وی بازداشت شده است. خبر بازداشت حسن عباس توسط سایت اندیشکده یقین، وابسته به حسن عباسی، بازتاب وسیعی در فضای اینترنت پیدا کرد.

به گفته این سایت: «امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ حسن عباسی با شکایت حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی در دادسرای نظامی حاضر و به حکم بازپرس بازداشت شد»

شکایت ارتش از حسن عباسی به اظهارات اخیر وی درباره ارتش باز می‌گردد. اظهاراتی که در آن حسن عباسی در سخنانی گفته بود، اگر کشور را آب ببرد، ارتش در پادگان‌هاست و کار خودش را می‌کند و کاری ندارد.

پیش از این فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرده بود که از عباسی شکایت شده است.

علاوه بر ارتش و نمایندگان مجلس، مسئولان نظام و سپاه نیز از ادعا و اظهارات عباسی انتقاد کردند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: «انتشار ویدئو مربوط به بخشی از سخنان یکی از کارشناسان پیرامون ارتش که در 6 سال قبل و در تیرماه سال 1389 و در جمع دانشجویی ایراد شده است، اقدامی سؤال برانگیز به شمار رفته و به واسطه اهداف تفرقه افکنانه قابل تأمل بوده و می‌تواند مورد پیگرد قرار گیرد.» وی  در همین رابطه اضافه کرد: «طرح اینگونه مسائل هرگز مورد تأیید سپاه نبوده و هر حرکتی که موجب تضعیف نهادها و ساختارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی شود محکوم است.»

در نهایت حسن عباسی با انتشار نامه‌ای عذر خواهی کرد و رسانه‌های اصولگرا نیز عذرخواهی وی را به تیتر نخست خود تبدیل کردند اما نامه عذرخواهی وی نیز افاقه نکرد و ارتش شکایت خود را پس نگرفت.

وی در بخشی از نامه خود آورده است: «مستحضرید که تقطیعی یک دقیقه‌ای از یک جلسه از سلسله جلسات دروس تخصصی دانش دکترینولوژی در دانشگاه تهران منتشر گردیده که شنیده‌ام موجب رنجش دوستان من در ارتش جمهوری اسلامی شده است. مایل بودم در روزهای قبل مصدع اوقات شوم و مراتب عذرخواهی قلبی خود را به جای آورم تا جناب‌عالی به جامعه ارتش انقلابی اسلام تقدیم بفرمایید، اما در تماسی که با استاد ارجمندم امیر دریادار کوچکی داشتم، ترجیح بر این شد تا پس از رفتن من به دادسرای نظامی باشد که شائبۀ تأثیر بر دادگاه پیش نیاید؛ از این‌رو پس از حضور در دادسرای نظامی، امروز فرصتی حاصل شد که با تأخیر چند روزه، مراتب عذرخواهی خود را به جناب‌عالی به عنوان فرماندۀ برادران غیور ارتشی تقدیم نمایم.»

اندیشکده‌ی یقین، در سال ۱۳۷۹ موجودیت خود را اعلام نمود. ریاست اندیشکده‌ی یقین از ابتدا تاکنون به عهده‌ی حسن عباسی بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین