|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
محمدجواد لاریجانی در مراسم سومین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی گفت: جمهوری اسلامی یک بنیه قوی حقوق بشری پیدا کرده و شاید در کشورهای منطقه کم نظیر و بی نظیر است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با انتقاد از اینکه غرب به جز خود تفکر دیگری را قبول ندارد، گفت: نگاه اسلام به غرب تحمیلی است.

 محمدجواد لاریجانی در مراسم سومین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی گفت: جمهوری اسلامی یک بنیه قوی حقوق بشری پیدا کرده و شاید در کشورهای منطقه کم نظیر و بی نظیر است.

وی افزود: نهاد حقوق بشر به عنوان مهمترین مرجع سیاسی در سازمان ملل و نهادهای بین اللمللی مطرح است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه قوه قضاییه در پیشبرد اندیشه حقوق بشر بر اساس اسلام در بین همه ملل اسلامی پیشگام است، اظهارداشت: طرحی در قوه قضاییه در زمان آیت الله شاهرودی تصویب شد که سازمانی از روسای قوه قضاییه کشورهای اسلامی تشکیل و این طرح تصویب و جلساتی برگزار شد.

لاریجانی تصریح کرد:اما جلسات بعدی آن به دلیل امواج تفرقه در جهان اسلام انجام نشد و به تاخیر افتاد.

دبیر ستاد حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه یک دهه از فعالیت این ستاد می گذرد، گفت: ۵ وزیر از جمله وزرای کشور، خارجه، اطلاعات، ارشاد، دادگستری و همچنین نهادهایی همچون دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور در آن حضور دارند.

وی با اشاره به صحبت های اخیر در محضر مقام معظم رهبری گفت: ایشان باب های جدیدی در حوزه حقوق بشر برای ستاد تدوین کردند.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: آن جهتی که مقام معظم رهبری باز کردند فراتر از یک سند است، تهیه منشور حقوق بشری کار خوبی است و جای آن بسیار خالی است.

وی ادامه داد: اعمال تفکر اسلامی به حوزه ای که شاید کمتر به آن پرداخته بودیم مسئله مهمی است و ما در این مسیر از نرم های رفتاری استفاده می کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه مواضع غرب خودمحورانه است، تصریح کرد: باید به دنیا نشان دهیم که غربی ها مواضعی منافقانه دارند.  همچنین موضع غربی ها تحمیلی است در حالی که جمهوری اسلامی به موضوع تحمیل اعتقادی ندارد.

لاریجانی با بیان اینکه موضع غرب به اسلام تحمیلی است گفت: غربی ها معتقدند که افراد حق ندارند طبق اسلام زندگی خود را بنا کنند اما آزادی های دیگر از جمله زنگ لباس را به آنها می دهند.

وی افزود: موضع ما به فعالیت های غرب احتجاجی است و باید نشان دهیم که نگاه غربی ها خودمحورانه است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین