|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با صدور جوابیه ای نسبت به خبرسازی یک سایت واکنش نشان داد و تصریح کرد که برخی رسانه ها با هدف تخریب و تضعیف دولت، خبرسازی می کنند.
 مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با صدور جوابیه ای نسبت به خبرسازی یک سایت واکنش نشان داد و تصریح کرد که برخی رسانه ها با هدف تخریب و تضعیف دولت، خبرسازی می کنند.

 به دنبال انتشار خبری در یک سایت مبنی بر اشتغال همزمان «سعید نیکزاد لاریجانی» معاون سابق امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی در چند پست و هیات مدیره دولتی، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد ضمن تکذیب این خبر، اعلام کرد: چگونگی پردازش خبر و استفاده از واژه هایی همچون «ابوالمشاغل» با استناد به داده های غیرواقعی چیزی جز تشدید خط تخریب در سال پایانی دولت علیه وزارت امور اقتصادی و دارایی به ذهن مخاطبان القا نمی کند.

وزارت اقتصاد یادآورشده است: آغاز عضویت میرسعید نیکزاد لاریجانی در هیات مدیره بانک توسعه صادرات به عنوان عضو موظف مربوط به سال 1386 بوده که تا سال 1392 ادامه داشت. پس از انتخاب وی به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران (ایفیک) در سال 1392، وی به عنوان عضو غیرموظف فعالیت داشته و این عضویت نیز با استعفای کتبی پس از انتخاب به عنوان معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی در تیرماه 1394 پایان یافته است.
نامبرده از آن تاریخ به عنوان عضو هیات مدیره نبوده و بابت آن نیز هیچ دریافتی نداشته است. از آنجا که نامبرده در استخدام بانک بوده و به وزارت اقتصاد مامور شده، حقوق خود را طبق رویه از بانک دریافت کرده است.

روابط عمومی وزارت اقتصاد خاطرنشان ساخته، آنچه به عنوان سند منتشر شده که امضای نیکزاد را ذیل نمودار سازمانی جدید بانک نشان می دهد مربوط به خردادماه 1394 بوده که متاسفانه سایت منتشر کننده در اقدامی غیرحرفه ای، از درج تاریخ این سند خودداری کرده است.
براساس این جوابیه، نیکزاد لاریجانی از زمان انتصاب به عنوان معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، از عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران(ایفیک) استعفا داد. براین اساس از آن تاریخ عضویتی در هیات مدیره شرکت ذکر شده نداشته و هیچگونه مبلغی نیز دریافت نکرده است.

«صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان یک موسسه غیردولتی است و عضویت وی در هیات مدیره این صندوق مربوط به جایگاه حقیقی نامبرده بوده و هیچ ارتباطی به وزارت امور اقتصادی و دارایی و یا به تبعیت از جایگاه حقوقی وی در این وزارتخانه ندارد.»
روابط عمومی وزارت اقتصاد تصریح کرده، در سال پایانی دولت یازدهم، برخی رسانه ها با رویکرد سیاسی و با هدف تخریب و تضعیف دولت، خبرسازی می کنند.

برخی سایت ها در چند وقت اخیر، خبرسازی کذب علیه دولت را شدت بخشیده اند که بارها تکذیب شده است؛ به طور نمونه امروز نیز یک سایت در خبری از انتصاب مدیرعامل سابق بانک ملت در هیات مدیره این بانک خبر داده بود در حالی که مدارک و مستندات نشان داد، علی رستگار از شهریورماه 92 به عنوان نماینده شرکت صبا تامین به عضویت هیات مدیره بانک ملت درآمده است و در صورت معرفی نماینده ای دیگر از سوی این شرکت، موضوع در مجمع عادی بطور فوق العاده مطرح و درباره آن تصمیم گیری می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین