|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
وی گفت: شبیه این خانه ها هزاران خانه در شهر داریم، اگر قرار باشد تمام خانه ها را هویت میراثی معرفی کنیم که نمی شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شور ای اسلامی شهر تهران گفت: خانه‌های تاریخی در شهر تهران کم نیست و این فضاها باید حفظ شود اما هر خانه قدیمی هم لزوما دارای ارزش میراثی نیست.

 احمد دنیا مالی در دویست و هشتاد و یکمین جلسه شورا افزود: منطقه 11 یکی از مناطق تاریخی تهران است که در گذشته برای نگهداری نماها و میادین تاریخی در محدوده این منطقه کارهای ارزشمندی انجام شده است، نمونه بارز این میدان ها میدان راه آهن است که 3 ساختمان مهم همچون ساختمان شهید نوری دارد که هویت میراثی دارد.

وی با اشاره به اینکه میدان راه آهن هویت میراثی دارد و در همجواری دو منطقه 16 و 11 قرار گرفته است، خواستار توجه بیشتر مناطق به این میدان شد و گفت: در خصوص حفظ آثار میراث فرهنگی یک مورد را در نظر داشته باشیم؛ اینکه آثار تاریخی یک تعریف دارند و آثار معاصر تعریف دیگر.

دنیامالی با بیان اینکه طرح های معاصر برای دانشجویان معماری قابل ارائه هستند اما اینکه این آثار جنبه تاریخی داشته باشند و ثبت شوند من اعتقادی به این اقدام ندارم، تصریح کرد: برخی از آثاری که در تذکر امروز آقای حکیمی پور در اسلایدهایی در صحن شورا نشان داده شد، به نظر نمی رسد قابلیت پرداخت داشته باشند.

وی گفت: شبیه این خانه ها هزاران خانه در شهر داریم، اگر قرار باشد تمام خانه ها را هویت میراثی معرفی کنیم که نمی شود.

دنیامالی افزود: خانه های تاریخی و دارای ارزش میراثی در شهر تهران باید حفظ و حراست شوند اما اینکه هر خانه قدیمی را دارای ارزش میراثی بدانیم با آن موافق نیستم .

منبع: خبرگزاری صداوسیما

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین