کد خبر: ۱۱۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
خانم مسافر، عینک آفتابی زده، چشم‌هایش را نمی‌بینید، شال مشکی بر سر دارد، مانتوی مشکی پوشیده و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.
1- یک صبح تابستانی در تهران، شما سوار تاکسی شده‌اید، قبل از شما خانمی سوار شده است. مسیر شما کوتاه‌تر است و قاعدتا زودتر پیاده خواهید شد، به راننده اسکناس ده هزار تومانی می‌دهید، راننده طبق معمول خرد ندارد. کیف‌تان را زیر و رو می‌کنید، ندارید. اسکناس را سمت خانم کناری می‌گیرید که خیره به بیرون نگاه می‌کند.

«شما پول خرد ندارید؟»

خانم مسافر، عینک آفتابی زده، چشم‌هایش را نمی‌بینید، شال مشکی بر سر دارد، مانتوی مشکی پوشیده و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

متعجب هستید که چرا جوابی نداده، قبل از اینکه به فکرتان برسد لابد گوشی دارد و موسیقی گوش می‌دهد، راننده بالاخره پول خرد پیدا می‌کند و شما از تاکسی پیدا می‌شوید.

شما عجله دارید و متوجه ظاهر خانم مسافر نیستید، ‌اما من می‌توانم برای‌تان توضیح دهم که خانم مسافر روی بینی‌اش چسب دارد، او همین چند وقت پیش در یک بیمارستان خصوصی در تهران زیر دست دکتر متبحری عمل رینوپلاستی(جراحی زیبایی بینی) انجام داده است.

قبل از عمل بینی هم لیپوماتیک (پیکرتراشی)، لیفت سینه و پروتز، پروتز لب و گونه نیز انجام داده، چند کار زیبایی کوچک مثل بوتاکس و کاشت مو و ناخن هم در فهرست کارهای او قرار دارد.

اگر فکر می‌کنید این خانم مسافر، لابد همان «کندی چارمز»، پورن‌استار آمریکایی است که چندی پیش برای عمل رینوپلاستی به ایران سفر کرد، در اشتباه هستید. خانم مسافر هیچ ربطی به آن بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی ندارد، او می‌تواند همین منِ نویسنده این یادداشت باشد، یا کارمند اداره‌ای در تهران یا حتی یک خانم خانه‌دار.

2- برخی از اخلاق‌گرایان معتقدند هر عملی که به زندگی شخصی شما مربوط می‌شود و به کسی آسیب نمی‌زند و مخل آسایش دیگران نیست، نباید مورد محدودیت قرار گیرد. بینی شماست و حق دارید که بخواهید عملش کنید، در مورد سایر عمل‌های زیبایی هم می‌توان همین نگاه را داشت؛ اما موضوع وقتی مورد نقد قرار می‌گیرد که شما در همین حین وارد مسیر اشتباهی می‌شوید.

حتما تاکنون در همین بحث‌های روزمره تاکسی‌های پایتخت شنیده‌اید که در کشورهای توسعه‌یافته از عمل‌های زیبایی رایج در کشور ما خبری نیست. کسی برای زنان الگوی زیبایی با بینی عمل‌شده یا پروتز‌ لب ارائه نداده است. این جراحی‌ها مخصوص ستاره‌های پا به سن گذاشته سینما یا موسیقی است و کسی از یک شهروند عادی انتظار چنین کاری را ندارد.



حتی فارغ از این بحث‌های روزمره، جالب است بدانید که فمنیست‌ها و فعالان حقوق زنان از اینکه چنین الگوهایی از زیبایی حتی از سوی هنرپیشه‌ها و ستاره‌های زنان در حوزه‌های سینما و موسیقی برای زنان تعریف شود، انتقاد می‌کنند.

3- خانم کندی چارمز حالا به کشور خودش برگشته و ظاهرا از ایران خاطرات خوبی هم داشته، احتمالا هم جز همکاران خودش کسی از او نمی‌پرسد که پیش چه کسی عمل کرده؟ چقدر پول جراحی داده و آدرس دکترش را نمی‌گیرد. اما ظاهرا بسیاری از ما در ایران یک حس سلبریتی درون و بیرون داریم که می‌خواهد همه مرزهای الگوی زیبایی رایج میان ستاره‌ها را درنوردد.
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین