|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۱۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
وی در ادامه افزود: در حال حاضر در بندر گوادر فعالیت تجاری وجود ندارد اما امید می رود این بندر به یک مرکز تجاری بزرگ تبدیل شود.
اولین کشتی تجاری چین وارد بندر گوادر واقع در ایالت «بلوچستان» پاکستان شد.

به نقل از «روزنامه پاکستان»، «دوستین جمالدینی» رئیس بندر گوادر پاکستان اعلام کرد که اولین کشتی تجاری چین در بندرگاه گوادر لنگر انداخته و بعد از بارگیری به کشور چین باز می گردد.

این کشتی قرار است ماهی و سایر محصولات دریایی را از پاکستان به چین انتقال دهد. این اولین صادرات پاکستان از این بندر تجاری مهم است.

لازم به ذکر است که چندی پیش نیز «ژانگ بای ژونگ» رئیس شرکت چینی مسئول ساخت بندر گوادر گفته بود که بندر گوادر تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی کار خود را بطور کامل شروع خواهد شد. حدود یک میلیون تن محموله از این بندر خواهد گذشت.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر در بندر گوادر فعالیت تجاری وجود ندارد اما امید می رود این بندر به یک مرکز تجاری  بزرگ تبدیل شود.

از سوی دیگر ژنرال «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان  نیز چندی پیش در سمیناری با حضور مقامات عالی دولتی و نظامی این کشور در گوادر گفت: نخستین محموله چین در سال جاری وارد این بندر خواهد شد و آغاز پروژه‌های کریدور اقتصادی پکن – اسلام‌آباد را به حقیقت تبدیل خواهد کرد.

لازم به ذکر است که چین قصد دارد که از طریق بندر گوادر در پاکستان محصولات خود را به کشورهای آسیای میانه، اروپا و آفریقا صادر کند. بندر گوادر در سال ۲۰۰۷ با کمک چین ساخته شده بود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین