|
|
امروز: پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۱۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
حریر چی ادامه داد: باید رابطه مالی و پرداخت به پزشک در سیستم سلامت قطع شود که این موضوع نیز با تقویت بیمه و بودجه‌های اصلی حل خواهد شد.
سخنگوی وزارت بهداشت از اعلام نتیجه نهایی رسیدگی به پرونده مرحوم کیارستمی در هفته آینده خبر داد و گفت: در بسیاری از کشورها خود اظهاری محرمانه یکی از روش‌های کاهش خطاهای پزشکی است.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به خبرنگار آنا مبنی‌ بر آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مرحوم عباس کیارستمی اظهار کرد: طبق توافقات صورت گرفته و پس از نامه وزیر بهداشت مقرر شد اعلام نهایی نتیجه جلسات کمیسیون تخصصی رسیدگی به این پرونده مبنی بر بروز خطای پزشکی یا عارضه درمان را اعلام کنیم بر همین اساس ممکن است در این هفته یا هفته بعد علت اصلی فوت مرحوم کیارستمی اعلام شود.

وی در مورد هجمه‌های وارد شده به جامعه پزشکی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به این قشر گفت: اعتماد مردم به جامعه پزشکی یک سرمایه اجتماعی مشترک محسوب می‌شود و اعتماد و اطمینان مردم به پزشکان جزء سرمایه‌های اصلی و بی‌بدیل نظام سلامت است که این سرمایه هم به نفع مردم و هم به نفع کل نظام سلامت است.

وی افزود: حدود 25 تا 75 درصد از افرادی که در اروپا به مطب پزشکان مراجعه می‌کنند بدون هیچ‌گونه اقدامات درمانی بهبود می‌یابند زیرا بیمار به گفته‌های پزشک اعتماد دارد و ممکن است با انجام یک رژیم غذایی خاص که از سوی پزشک پیشنهاد شده بهبود یابد بنابراین باید بین مردم و جامعه پزشکی اعتماد مشترکی وجود داشته باشد.

حریرچی یادآور شد: درصد قابل توجهی از بهبودی بیماران ناشی از اطمینان بخشی و لبخند پزشک به بیمار است که باید سعی کنیم به این وسیله اعتماد عمومی را در بین این دو قشر افزایش دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی نهادهای مرجع مشخص شد جامعه پزشکی در چند دهه اخیر جزء گروه‌های اول مورد اعتماد مردم بوده است.

حریر چی ادامه داد: باید رابطه مالی و پرداخت به پزشک در سیستم سلامت قطع شود که این موضوع نیز با تقویت بیمه و بودجه‌های اصلی حل خواهد شد.

وی افزود: در مورد خطاهای درمانی اولین موضوعی که به نظر می‌رسد برخورد قانونی با جامعه پزشکی است در حالی‌که این روش به عنوان راهکار اصلی نیست و در بسیاری از کشورها یکی از روش‌های مقابله با خطای پزشکی وجود سیستم خود اظهاری محرمانه است که باید سعی کنیم در کشور نیز از این سیستم استفاده کنیم.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین