|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۱۱۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه روز یکشنبه گفت که دولت این کشور آماده از سرگیری مذاکرات بدون پیش شرط در چارچوب مذاکرات طرف های سوری و بدون هر گونه مداخله خارجی است.
 فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه روز یکشنبه گفت که دولت این کشور آماده از سرگیری مذاکرات بدون پیش شرط در چارچوب مذاکرات طرف های سوری و بدون هر گونه مداخله خارجی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا، وی در دیدار با «رمزی عزالدین» نماینده فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه و هیات همراه، بر ضرورت تمرکز تمام طرف ها بر مبارزه با تروریسم تاکید کرد و هیات سازمان ملل را در جریان آخرین تحولات شهر حلب و طرح بشار اسد رئیس جمهورری سوریه برای عفو عمومی افراد مسلح قرار داد.

از سوی دیگر معاون «رمزی عزالدین» گفت که این سازمان از هیچ تلاشی برای بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه دریغ نمی کند.

وی همچنین بر آمادگی دفتر فرستاده ویژه سازمان برای از سرگیری مذاکرات میان طرف های سوریه بر اساس احترام به منافع ملت سوریه و ضرورت اجماع سوری ها در مورد منافع، امنیت و ثبات ملت سوریه تاکید کرد.

استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در چارچوب سفر خود به تهران، در نخستین برنامه خود با حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

این دیدار در محل وزارت امور خارجه ایران، دو طرف در مورد آخرین تحولات بحران سوریه و مذاکرات صلح مربوط به این کشور گفت و گو و رایزنی کردند.

استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه صبح امروز (یکشنبه 10 مرداد ماه) به منظور گفت وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

این دومین سفر دی میستورا در سال جاری به تهران است، وی 24 فروردین ماه در سفر به تهران با مقامات ایرانی درمورد تحولات در سوریه دیدار و گفت و گو کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین