|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
کری و عباس در این دیدار با ادامه همکاری با شرکای اصلی برای پیشبرد روند صلح توافق و مخالفت خود را با تمامی اقداماتی که مانع تحقق راهکار تشکیل دو کشور می‌شود، اعلام کردند.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با وزرای خارجه آمریکا و فرانسه در پاریس بر مخالفتش با هرگونه تغییر در طرح صلح عربی تاکید کرد. وی همچنین خواهان احیای مذاکرات صلح براساس جدول زمانی مشخص و تحت نظارت سازمان ملل شد.

 به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا با وی درباره تحولات منطقه و تلاش‌های "سازنده" برای پیشبرد مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل بحث و گفتگو کرد.

کری و عباس در این دیدار با ادامه همکاری با شرکای اصلی برای پیشبرد روند صلح توافق و مخالفت خود را با تمامی اقداماتی که مانع تحقق راهکار تشکیل دو کشور می‌شود، اعلام کردند.

کری بر پایبندی واشنگتن به پیشبرد تلاش‌ها برای حل بحران میان فلسطین و اسرائیل و تحقق راهکار تشکیل دو کشور تأکید کرد.

محمود عباس همچنین با ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه دیدار و با وی درباره آخرین تحولات فلسطین و طرح پاریس برای برگزاری نشست بین المللی صلح بحث و گفتگو کرد.

در همین راستا، صائب عریقات، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) اعلام کرد که عباس در دیدارهایش با وزرای خارجه دو کشور فرانسه و آمریکا بر مخالفت خود با هرگونه تغییر در طرح صلح عربی تاکید و حمایت کاملش از طرح فرانسه برای برقرری صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را اعلام کرد.

عریقات اعلام کرد که عباس در این دیدارها با تاکید بر این که منطقه خاورمیانه نیازمند صلح و ثبات و خشک شدن باتلاق اشغالگری است،  کلید این اقدام تشکیل دولت مستقل فلسطین دانست و خواهان از سرگیری مذاکرات صلح با نظارت سازمان ملل و در چارچوب زمانی مشخص شد.

عباس همچنین در دیدارش با آیرو حملات تروریستی اخیر در فرانسه را محکوم و اعلام کرد فلسطین هم جزء تفکیک ناپذیر از جنگ با تروریسم است و میان مجرمان و عاملان حملات تروریستی فرانسه با کسانی که یک نوزاد فلسطینی را می‌سوزانند فرقی وجود ندارد.

ژان مارک آیرو با جان کری نیز دیدار و درباره اوضاع سوریه و تلاش‌ها برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه بحث و گفتگو کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین