|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۸
کد خبر: ۱۱۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
'آنتونی بلینکن' قائم مقام وزیر خارجه آمریکا گفت که بازپس گیری شهر موصل عراق از گروه داعش، سرنوشت کل آن کشور را تعیین خواهد کرد.
'آنتونی بلینکن' قائم مقام وزیر خارجه آمریکا گفت که بازپس گیری شهر موصل عراق از گروه داعش، سرنوشت کل آن کشور را تعیین خواهد کرد.

تارنمای وزارت خارجه آمریکا با انتشار مطلب فوق به نقل از اظهارات روز جمعه به وقت محلی وی افزود: باید به موازات عملیات نظامی، برای آینده سیاسی عراق نیز برنامه ریزی شود.

بلینکن در عین حال اضافه کرد: بافت جامعه عراق در معرض خطر است زیرا داعش سعی دارد هویت اقلیت های قومی و مذهبی را از بین ببرد.

به گفته وی، دخیل کردن اقلیت ها و اطمینان دادن به آنها که جزئی از عراق هستند و پس از داعش از آنها و حقوقشان دفاع خواهد شد، برای آینده عراق حیاتی است.

قائم مقام وزیر خارجه آمریکا گفت: 'به همان اندازه که شکست دادن داعش، آزادسازی شهرها، و فراهم کردن زمینه برای بازگشت مردم به خانه هایشان اهمیت دارد و حیاتی است، معتقد شدن همه اقشار مردم آن کشور به این که آینده ای برایشان در عراق هست، نیز مهم است. اگر معتقد نشوند، آنگاه شرایطی که از ابتدا به ظهور داعش منجر شد، به قوت خود باقی خواهد ماند و ما ممکن است با ظهور مجدد آن مواجه شویم.'

بلینکن معتقد است فقط دولت و مردم عراق هستند که می توانند با همبستگی، مانع ظهور مجدد داعش شوند و دولت آن کشور مسئولیت اعتمادسازی میان اقشار و اقلیت های مختلف را برعهده دارد.

وی، سخنران اصلی در کنفرانسی یکروزه در محل وزارت خارجه آمریکا در شهر واشنگتن بود که نمایندگان بیش از 20 کشور و اتحادیه اروپا و چند سازمان بین المللی، در جست وجوی راه هایی برای تأمین امنیت اقلیت ها در مناطق تحت کنترل داعش در آن حضور داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین