|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۱۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
او گفت: این امر قبلا قانونا منع شده بود با این حال ایرلاین‌های خارجی پروازهای خودشان را ادامه می‌دادند اما اعلام خبر اعطای مجوز برای کمپانی‌های لیزینگ حائز اهمیت بیشتری است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته مجوز پرواز و توقف موقت هواپیماهای ساخت این کشور به ایران را صادر کرد.

 به نقل از رویترز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه مجوز ورود و توقف موقت اضطراری هواپپیماهای ساخت آمریکا در ایران را صادر کرد. این بدان معنی است که ایرلاینهایی نظیر لوفتانزا, ترکیش ایرلاین یا هر پرواز دیگری اجازه پرواز مکرر به ایران را با هواپیماهای ساخت آمریکا یا هواپیماهایی که بخش‌‌هایی از آن آمریکایی باشد را دارند.

توافق هسته‌ای به کمپانی‌های امریکایی این اجازه را می‌دهد که به ایران هواپیمایی مسافری بفروشد اما قراداد اخیر ایران و بوئینگ توسط برخی اعضای کنگره مورد اعتراض واقع شده و آنها در تلاشند تا این قرارداد را لغو کنند.

به گفته جاناتان اپستین، یکی از مقام‌های شرکت حقوقی «هلند و نایت» در واشنگتن و متخصص مشاوره حقوقی به شرکت‌های اجاره‌دهنده هواپیما درباره نحوه کار در شرایط تحریم‌ها به رویترز گفته است که: تناقضی که در قانون وجود داشت به این صورت بوده است که هواپیماهای آمریکایی اجازه پرواز به سایر کشورهای تحت تحریم نظیر کوبا، سودان، سوریه و کره شمالی را داشته‌اند اما ایران همواره استثنا بوده است.

او ادامه داد: از نظر تکنیکی هیچ راهی برای پرواز قانونی به سمت ایران وجود نداشت بنابراین این مساله ترس زیادی را در بین شرکت‌های لیزینگ اجاره دهنده هواپیما ایجاد کرده بود.  

این حقوقدان همچنین گفته است که این ترس به ویژه برای ایرلاین‌هایی که از هواپیماهای ساخت آمریکا یا هواپیماهایی که بیشتر بخش‌های آن آمریکایی است، استفاده می‌کنند، وجود داشت. با این حال اعلام خبر اعطای مجوز پرواز این هواپیماها از سوی دولت آمریکا بخش زیادی از ابهام‌های حول این سفرها را رفع کرد.

او گفت: این امر قبلا قانونا منع شده بود با این حال ایرلاین‌های خارجی پروازهای خودشان را ادامه می‌دادند اما اعلام خبر اعطای مجوز برای کمپانی‌های لیزینگ حائز اهمیت بیشتری است.

وزارت خزانه‌داری شرایط مختلفی را برای این اجازه خود پیش‌شرط کرده است که شامل منع توقف بیش از ۷۲ ساعت این هواپیماها در ایران است. این قانون همچنین شامل هواپیماهای بال-ثابت است یعنی شامل وسایلی نظیر هلیکوپتر نمی‌شود. از سوی دیگر کمپانی‌ها اجازه انبار کردن ابزارهای یدکی در ایران را ندارند.

 
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین