|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
پیش از این، ایمیل‌های کمیته ملی حزب دمکرات در آستانه برگزاری کنوانسیون حزب برای تایید هیلاری کلینتون به عنوان کاندیدای رسمی در انتخابات ریاست جمهوری پاییز آینده هک شد که کارشناسان امنیت سایبری در آمریکا آن را به هکرهای وزارت دفاع روسیه نسبت دادند.
کمیته کمپین انتخاباتی حزب دموکرات در کنگره آمریکا اعلام کرد که سیستم کامپیوتری آن هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

 به نقل از رویترز، این دومین بار ظرف یک هفته اخیر است که حزب دموکرات آمریکا هدف حملات سایبری قرار می‌گیرد.

پیش از این، ایمیل‌های کمیته ملی حزب دمکرات در آستانه برگزاری کنوانسیون حزب برای تایید هیلاری کلینتون به عنوان کاندیدای رسمی در انتخابات ریاست جمهوری پاییز آینده هک شد که کارشناسان امنیت سایبری در آمریکا آن را به هکرهای وزارت دفاع روسیه نسبت دادند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید که کمیته انتخاباتی حزب دموکرات در کنگره آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که این حمله سایبری شبیه حمله به سیستم کامپیوتری کمیته ملی حزب بوده ولی مسوولان بی‌درنگ با اقدامات امنیتی، به تحقیقات گسترده‌ای دست زده‌اند. این تحقیقات به یک شرکت متخصص امنیت سایبری سپرده شده است.

رویترز در این گزارش اضافه کرده که رویداد جدید سبب نگرانی افراد و سازمان‌هایی شده که کمک‌های مالی در اختیار حزب قرار می‌دهند.

اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، اکنون پرونده تازه‌ای را در مورد حمله دوم سایبری گشوده و عرصه تحقیقات خود را گسترش داده است.

بیانیه کمیته انتخاباتی حزب دموکرات در کنگره آمریکا اضافه کرده که مسوولان این کمیته برای شناسایی هکرها با کارآگاهان و کارشناسان اف‌بی‌آی از نزدیک همکاری می کنند.

گفته می‌شود این حمله تازه‌ سایبری ممکن است که با حمله‌های پیشین علیه کمیته ملی حزب دموکرات مرتبط باشد و ارتباط بالقوه آن با هکرهای روسیه نیز از نظر دور نمانده است.

اما «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین بار دیگر اتهام مربوط به دخالت‌ مسکو در سرقت اطلاعات از سیستم کامپیوتری حزب دموکرات را رد کرد و گفت که پوچی این ادعا به مرز یاوه‌گویی رسیده و نمونه روشنی از روسیه هراسی در جریان مبارزات انتخاباتی آمریکاست.

او افزود مسکو از هر اقدام و یا ابراز هر مطلبی که به دخالت مستقیم یا غیرمستقیم روسیه در روند انتخابات آمریکا تلقی شود، پرهیز می‌کند.

ولی واکنش‌های برخی از مقام‌های آمریکایی و از آن جمله سناتور ایالت میسوری در کنگره این کشور به دخالت بالقوه دولت روسیه، تند و جدی بوده است.

سناتور دموکرات «کلر مک کاسکیل» در کنوانسیون ملی حزب خود در فیلادلفیا گفت: «آشکار است که دولت روسیه می‌کوشد تا در انتخابات ما دخالت کند و صمیمانه به دونالد ترامپ تمایل دارد برای اینکه مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ روابطی با روسیه دارد و خود ترامپ هم علاقمندی‌اش را به ولادیمیر پوتین نشان داده و من فکر می‌کنم که او تلاش می‌کند تا در روند انتخابات نقشی ایفا کند ولی کارگر نخواهد بود».

در کنار اتهام دخالت روسیه در مبارزات انتخابات سراسری آمریکا، انتقاد شخصیت‌ها و رسانه‌های این کشور از واکنش دونالد ترامپ کاندیدای حزب جمهوریخواه به احتمال حمله سایبری روس‌ها نیز بالا گرفته است.

لئون پانه‌تا رییس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، طی سخنانی در کنوانسیون ملی حزب دمکرات گفت: «دونالد ترامپ یک بار دیگر جانب روسیه را گرفت و از روس‌ها خواست تا در عرصه سیاسی آمریکا دخالت کنند. در مورد این موضوع خوب تعمق کنید، کسی که می‌خواهد رییس جمهوری آمریکا شود، از یکی از دشمنان کشور می‌خواهد تا در هک کردن سیستم‌های ما فعال باشد و یا تلاش‌های جاسوسی علیه آمریکا به کار گیرد تا در نتیجه انتخابات تاثیر بگذارد».

پانه‌تا افزود: «به عنوان کسی که مسوولیت پاسداری ملی در برابر حمله‌های سایبری را برعهده داشتم، برای من غیرقابل درک است که نامزد مقام ریاست جمهوری آمریکا تا این اندازه بی‌مسوولیت باشد».

اردوی انتخاباتی دونالد ترامپ با انتشار بیانیه‌ای توضیح داده که منظور او نیش زدن به وضع رقیب دموکرات بوده و اینکه اگر روس‌ها به ایمیل‌های گمشده هیلاری کلینتون دست یافته‌اند آنها را در اختیار اف‌بی‌آی قرار دهند.

خبرگزرای رویترز به نقل از منابع حزب دموکرات می‌گوید که نفوذ سایبری در سیستم کمیته انتخاباتی حزب دموکرات در کنگره آمریکا به احتمال زیاد از ماه گذشته میلادی آغاز شده و هدف آن هم دستیابی به اطلاعات کسانی بوده که کمک‌های مالی در اختیار حزب قرار می‌دهند.

حمله سایبری علیه سایت ویژه دریافت کمک‌های مالی شهروندان با عنوان اختصاری « دی‌سی‌سی‌سی » صورت گرفته است.

در گزارش رویترز همچنین از قول کارشناسان آمده که جزییات تحقیقات اولیه، انگشت اتهام را متوجه دولت روسیه می‌کند و انتشار این گزارش‌ها فشار بر دولت اوباما برای وارد آوردن اتهام رسمی علیه مسکو را افزایش می‌دهد.


  
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین