|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
یک روز پس از اخراج حدود ۱۷۰۰ نفر از پرسنل نظامی ترکیه به اتهام ایفای نقش در کودتای نافرجام و پیش از برگزاری نشست شورای نظامی به ریاست نخست‌وزیر، دو ژنرال ارشد ارتش ترکیه از سمت خود استعفا دادند.
یک روز پس از اخراج حدود ۱۷۰۰ نفر از پرسنل نظامی ترکیه به اتهام ایفای نقش در کودتای نافرجام و پیش از برگزاری نشست شورای نظامی به ریاست نخست‌وزیر، دو ژنرال ارشد ارتش ترکیه از سمت خود استعفا دادند.

کامیل باش‌اوغلو و احسان اویار، دو ژنرال عالی‌رتبه پیاده‌نظام ارتش ترکیه یک روز پس از اخراج حدود ۱۷۰۰ نفر از پرسنل نظامی این کشور به اتهام ایفای نقش در کودتای نافرجام ترکیه، از سمت خود استعفا دادند.

در پی آغاز "پاکسازی" در ارتش ترکیه ۱۴۰ ژنرال و آدمیرال که بر اساس آمار رسمی حدود ۴۰ درصد ژنرال‌ها و آدمیرال‌های ارتش ترکیه را تشکیل می‌دهند، برکنار شدند.

بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه نیز قرار است در صدر شورای عالی نظامی قرار گیرد که انتظار می‌رود تشکیل جلسه آن به تغییراتی اساسی در ساختار نظامی ارتش این کشور بیانجامد.

شورای عالی نظامی ترکیه تشکیل جلسه خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود این شورا که تصمیمات مربوط به ارتقای رتبه و بازنشستگی کارمندان ارتش را اتخاذ می‌کند پس از جلسه روز پنج‌شنبه خبر اخراج نظامیان را اعلام کند.

این در حالی است که وزیر خارجه ترکیه نیز از  برکناری 88 تن از کارمندان این وزارتخانه به اتهام ارتباط با کودتا خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان ترک، در پی شکست کودتا در ترکیه دولت این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است. بیش از ۱۶۰۰ نفر به اتهام ایفای نقش در این کودتای نافرجام دستگیر شده‌اند. ده‌ها هزار کارمند دولت نیز به اتهام داشتن ارتباط با فتح‌الله گولن، روحانی مسلمان ساکن آمریکا از شغل‌های خود برکنار شده‌اند. در این مدت همچنین بیش از ۸۹ روزنامه‌نگار بازداشت و چندین شبکه خبررسانی تعطیل شده‌اند.

ترکیه به دنبال کودتای نافرجام اخیر حالت فوق‌العاده اعلام و نزدیک به 16 هزار تن را به خاطر ارتباطات احتمالی با این کودتای نافرجام بازداشت کرد. ده‌ها هزار تن از کارمندان دولت به خاطر اتهام ارتباط داشتن با فتح‌الله گولن مبلغ اسلامی مستقر در آمریکا که به رهبری این کودتا متهم شده اخراج شدند.

در همین حال حکم بازداشت برای 89 روزنامه نگار صادر شده و چندین رسانه نیز تعطیل شده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین