|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۱۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
صدراعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی خود با محکوم کردن دو حمله خونین اخیر در این کشور تأکید کرد که بین آزادی و امنیت باید تعادل ایجاد شود.
  صدراعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی خود با محکوم کردن دو حمله خونین اخیر در این کشور تأکید کرد که بین آزادی و امنیت باید تعادل ایجاد شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دویچه وله، آنگلا مرکل، به‌رغم حملات تروریستی، سیاست آلمان در قبال پناهجویان تغییر نخواهد کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تاکید کرد: می‌گوید به‌رغم حملات تروریستی و وحشیانه هفته گذشته در آن کشور، سیاست برلین در مورد پناهجویان تغییر نخواهد کرد.

آلمان در سال ۲۰۱۵ میلادی پذیرای بیش از ۱ میلیون و یکصد هزار پناهجو بوده است. سوریه، عراق، افغانستان و ایران به ترتیب بیشترین شمار پناهجویان ورودی به آلمان را به خود اختصاص داده‌اند.شامگاه یکشنبه یک پناهجوی سوری در شهر آنسباخ در ایالت بایرن در جنوب آلمان در برابر محوطه برگزاری یک کنسرت بمبی را منفجر کرد. عامل این حمله انتحاری کشته شد؛ ۱۵ تن زخمی شدند.

یک هفته پیش از آن هم پناهجویی ۱۷ ساله که گفته می‌شود اهل افغانستان بوده، با تبر و چاقو به مسافران یک قطار حمله کرد و به چند تن آسیب رساند. او در ادامه به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری  تصریح کرد که لازم است بین آزادی و امنیت تعادل ایجاد شود. به گفته‌ی مرکل، باید اطمینان حاصل شود که "ما می‌توانیم به زندگی خود به سبک کنونی ادامه دهیم".

مرکل بار دیگر تأکید کرد که در موضوع پناهجوپذیری در اروپا همچنان مشکلات فراوانی حل‌نشده باقی مانده‌اند.

 صدر اعظم آلمان گفت: تروریست‌ها می خواهند در جامعه ما چند دستگی ایجاد کنند و نفرت را در دلها به وجود آورند اما ما به آنها اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

خانم مرکل با اشاره به حملات تروریستی در کشورش گفت: باید تدابیر اضطراری برای مقابله با حملات تروریستی در نظر گرفت اما به گونه‌ای که هیچ گروهی آسیب نبیند.

صدر اعظم آلمان گفت: دولت افزایش حمایت مالی از دستگاههای امنیتی را بررسی خواهد کرد تا ضامن مبارزه با تروریسم و هشدار به موقع برای حملات تروریستی باشد.

وی افزود: شمار زیادی مهاجر در آلمان زندگی می کنند و ما باید به گونه ای از آنان مراقبت کنیم که ارزشهایی که در قانون اساسی ما آمده است، حفظ شود.

صدر اعظم آلمان همچنین در پاسخ به انتقادات درباره سیاست آلمان در رابطه با پذیرش پناهجویان اظهار داشت: سیاست آبلمان در این رابطه تغییر نخواهد کرد و ما باید به وظیفه خود در این رابطه عمل کنیم و به حق برخورداری از زندگی امن برای کسانی که از کشورهای ناامن خود فرار کرده اند احترام بگذاریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین