|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۴
تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف چای اصل
کد خبر: ۱۱۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
پزشک طب سنتی با بیان اینکه خوردن چای اصل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، گفت: بهتر است تابستان در کنار دم‌نوش یا چای از لیمو عمانی استفاده شود.
 پزشک طب سنتی با بیان اینکه خوردن چای اصل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، گفت: بهتر است تابستان در کنار دم‌نوش یا چای از لیمو عمانی استفاده شود.

سمانه موهبتی در مورد ضرورت خوردن چای اصل اظهار کرد: علی‌رغم اینکه در طب جدید بیشتر ویتامین‌ها را به عنوان مقویات معرفی می‌کنند اما در طب سنتی علاوه بر ویتامین‌ها مواد مقوی دیگری مثل چای نیز توصیه می‌شود که در طب جدید هنوز به آن جایگاه نرسیده است.

متخصص طب سنتی با بیان خواص چای گفت: چای به عنوان تقویت سیستم ایمنی و مقوی کبد، قلب، اعصاب مؤثر است، همچنین در طب سنتی برای حرارت غریزی و قوای حیوانی که همان انرژی مادرزادی که نوزاد با آن متولد می‌شود نیز مورد تأکید قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس نظریه طب سنتی و تأکید بوعلی‌سینا وقتی که آب جوشیده می‌شود به لطیف‌ترین نوع خود تبدیل می‌شود، ادامه داد: چرا که در حین جوشیدن املاح سنگین از آن جدا می‌شود.

موهبتی در ادامه با اشاره به مصرف بی‌رویه چای در بعضی از افراد به کافئین‌دار بودن آن اشاره و تأکید کرد: این ماده دارای خواص مفیدی است که به خودی خود ضرر ندارد ولی میزان مصرف آن باید مورد توجه قرار گیرد.

متخصص طب سنتی گفت: به دلیل اینکه ذائقه از طریق چشم و دیدن تغییر می‌کند پس آنچه جلوی چشم است ذائقه ما را تشکیل می‌دهد و امروزه به دلیل مصرف چای و غیره توسط والدین، کودکان نیز آن را می‌بینند و مورد استفاده قرار می‌دهند تا جایی که به یک عادت تبدیل می‌شود.

از خوردن بی‌رویه چای بپرهیزید

این متخصص طب سنتی ادامه داد: وقتی که چای بی‌رویه، پررنگ و به مدت طولانی مصرف شود به دلیل بالا رفتن میزان کافئین، فرد دچار اعتیاد به آن شده و چون مغز به دریافت این نوع کافئین عادت می‌کند، عدم دریافت آن مشکلاتی را برای فرد ایجاد خواهد کرد.

موهبتی، گفت: مغز با دریافت چای ترشحاتی را از خود ساطع می‌کند و در غیر اینصورت عملکرد آن دچار اختلال ‌شده و به شکل دردهای عضلانی بروز می‌کند

وی با بیان اینکه از نظر علمی ثابت شده ترک عادت موجب مرض است، گفت: اشخاصی هم که وابسته به خوردن چای هستند باید آرام آرام اقدام به این کار کنند چرا که در غیر اینصورت دچار سردرد یا مشکلات عصبی خواهند شد.

وی گفت: برای جایگزین کردن چای بهتر است از دم‌نوش‌ها استفاده شود و ترکیب به و سیب به دلیل اینکه رنگ آن مشابه چای و از نظر طعم نیز دارای عطر متعادل است یکی از بهترین گزینه‌‌ها به شمار می‌آید.

متخصص طب سنتی در پایان بیان کرد: در تابستان بهتر است مصرف نوشیدنی خنک را افزایش دهیم و در صورت مصرف چای یا دم‌نوش از لیمو عمانی استفاده کنیم تا طبع آن به سردی تغییر کند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین