|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری اعضای باند هک و نفوذ که اقدام به انتشار 2 میلیون ایمیل و رمز عبور کاربران ایرانی در فضای مجازی کرده بودند خبر داد.
 رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری اعضای باند هک و نفوذ که اقدام به انتشار 2 میلیون ایمیل و رمز عبور کاربران ایرانی در فضای مجازی کرده بودند خبر داد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز، محمد اقبالی گفت: کارشناسان پلیس فتا در پی رصد و گشت زنی و پایش فضای مجازی، گروهی را که با هویت نامشخص و با اسامی جعلی اقدام به انتشار 2 میلیون ایمیل و رمز عبور کاربران ایرانی، هک ایمیل و همچنین هک 200 وب سایت داخلی کرده بودند را شناسایی و با توجه به حساسیت موضوع شناسایی متهمان به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه رسیدگی پرونده با اقدامات فنی و ردزنی‌های پیچیده اطلاعاتی مخفیگاه متهمان در شهر مشهد مقدس شناسایی و پس از دریافت نیابت قضایی، اکیپی از کارشناسان پلیس فتا استان البرز، به این شهر اعزام و طی یک عملیات غافلگیرانه سه متهم را که در رده سنی 16 تا 18 سال بودند دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا استان البرز منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: متهمان در مواجه با مستندات موجود به جرم خود مبنی بر هک و نفوذ به 200 وب سایت و انتشار ایمیل 2 میلیون کاربر اعتراف و در ادامه هدفشان از این کار را تنها خودنمایی و اثبات توانایی‌های خود عنوان کردند.

اقبالی در پایان ضمن اشاره به اینکه سه متهم دستگیر شده تحویل مراجع قضایی شدند، اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی در حال رصد فضای مجازی بوده و با متخلفان این فضا برخورد قاطع خواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین