|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
منظور از spf چیست؟ Spf ، فاکتور حفاظتی پوست در برابر آفتاب محسوب می‌شود. در حقیقت، spf یک نسبت است.
منظور از spf چیست؟ Spf ، فاکتور حفاظتی پوست در برابر آفتاب محسوب می‌شود. در حقیقت، spf یک نسبت است.

به گزارش جام جم ، منظور از spf 50 این است،‌ کسی که این ضدآفتاب را استفاده کرده، 50 برابر زمان لازم دارد تا پوستش بسوزد، نسبت به کسی که ضدآفتاب استفاده نکرده است.

آیا ضدآفتابی که Spf آن خیلی بالاست، بهتر از سایر ضدآفتاب‌هاست؟

برای استفاده از ضدآفتاب به Spf بالا نیازی نیست. در این نوع ضدآفتاب‌ها در صد ماده شیمیایی بالا می‌رود و واکنش شیمیایی بیشتر می‌شود و برای افرادی که واکنش غیرطبیعی نسبت به آفتاب دارند،spf خیلی بالا توصیه می‌کنیم. مثلا برای کسی که در مقابل آفتاب واکنش‌هایی شبیه کهیر در پوستش ایجاد می‌شود، از spf بالا استفاده می‌شود. این ضدآفتاب می‌تواند 99 ـ 98 درصد uvb را جذب کند. البته 2 تا 3 سالی است که جزو دیگر اشعه ماوراءبنفش آفتاب یعنی uva هم مطرح شده است.

برای بچه کدامspf مناسب است؟ بهترین spf چه عددی است؟

بهترین spf 30 - 25 به بالاست. البته برای بچه‌ها spf، 30 ـ 25 مناسب است.

خانم‌های باردار و شیرده و افراد خیلی مسن به ضدآفتاب نیاز دارند؟

خانم‌های باردار و شیرده می‌توانند از ضدآفتاب استفاده کنند اما افراد مسن خیلی ضدآفتاب لازم ندارند.

مصرف ضدآفتاب بهتر است چه زمانی باشد؟

نیم ساعت قبل از تماس با نور مستقیم آفتاب، زمان مصرف آن است. استفاده از ضدآفتاب در خانه‌های نورگیر هم توصیه می‌شود.

قبلا گفته می‌شد افرادی که مدت طولانی جلوی نمایشگر رایانه کار می‌کنند، بهتر است از ضدآفتاب استفاده کنند اما بررسی‌های جدید این موضوع را تایید نمی‌کند.آیا استفاده از ضدآفتاب‌های رنگی دارای کرم پودر مشکلی ایجاد می‌کند؟

استفاده از این نوع ضدآفتاب، کمک می‌کند که فرد چند کرم و هر کدام را به منظورهای مختلف مصرف نکند. در ضمن بهتر است که همه افراد برای تعیین نوع کرم ضدآفتاب اولین بار از متخصص کمک بگیرند.

از پوست اطراف چشم چگونه محافظت کنیم؟ آیا می‌توان کرم معمولی ضدآفتاب را برای اطراف چشم استفاده کرد؟

چون ضدآفتاب معمولی ممکن است ایجاد حساسیت کند، ضدآفتاب مخصوص یا ضدآفتاب مربوط به بچه‌ها برای دور چشم توصیه می‌شود. از آنجا که تهیه این ضدآفتاب هم ممکن است هزینه داشته باشد توصیه می‌شود از ضدآفتاب معمولی با غلظت کم استفاده شود و اگر مشکلی نبود‌، می‌توان به استفاده از ضدآفتاب معمولی ادامه داد.

به نظر شما طریقه مصرف ضدآفتاب چگونه باید باشد؟

بهتر است میزان آن به اندازه یک بند انگشت انتهایی اشاره باشد. بهتر است استفاده از آن، هر 5/2 تا 3 ساعت تکرار شود. البته کسانی که خیلی عرق می‌کنند، مرتب بیرون از منزل هستند و به استخر می‌روند، ضدآفتاب را باید زودتر تمدید کنند.

برای افرادی که کشاورزی یا دامداری می‌کنند، چه توصیه‌ای دارید؟

این افراد باید از پوشش فیزیکی مناسب، کلاه و دستکش استفاده و ضدآفتاب هم مصرف کنند.

ضدآفتاب رنگی در فصل تابستان باید چگونه نگهداری شود؟

نگهداری ضدآفتاب در دمای معمول 25 ـ 20 درجه در محیط خارج مشکل ایجاد نمی‌کند، اما در دماهای بالاتر از این حد آسیب می‌بیند.

آیا ضدآفتاب زینک اکساید، ضدآفتاب مناسبی است؟

این ضدآفتاب، اولین ضدآفتاب و خیلی چرب است. اثر محافظتی بسیار خوبی دارد و چون نور را منعکس می‌کند، ضدآفتاب فیزیکی است و اگر کسی بتواند از آن استفاده کند، خوب است. به آنهایی که بیماری آفتابی دارند، این ضدآفتاب توصیه می‌شود. این کرم گاه برای ترمیم زخم هم توسط پزشک تجویز می‌شود. البته ضدآفتاب دیگری به نام اکسید تیتانیم هم دربازار موجود است که چربی زینک را ندارد و رنگ سفید زینک اکساید را هم ندارد که می‌تواند مفید باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین