|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۱۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
یکی از متخصصان سلامت گفته است که این مساله به نظر خیلی بد نمی آید، اما نباید نسبت به عواقب آن بی توجه بود.
گرمای بی سابقه امسال به خاطر آسیب هایی است که به اوزون وارد شده است. این گرمای بیش از حد برای سلامتی همه ی ما خطرناک است و مشکلاتی را ایجاد می کند.

اگر اخیرا به بیرون از خانه رفته اید، قطعا متوجه هوای بسیار گرم بیرون شده اید. این هوای گرم فقط به دلیل گرم بودنش به شما آسیب نمی رساند، بلکه این گرما به آلودگی هوای خطر ناکی تبدیل شده است که نه قابل دیدن است و نه قابل حس کردن.

یکی از متخصصان سلامت گفته است که این مساله به نظر خیلی بد نمی آید، اما نباید نسبت به عواقب آن بی توجه بود.

اوزون گازی است که با واکنش های شیمیایی گرمایی، نور خورشید و آلودگی تحت تاثیر قرار می گیرد. آب و هوای گرم باعث محصور شدن آلودگی هایی همچون مونوکسید کربن، نیتروزن اکسید و ترکیبات اورگانیکی در اوزون می شود. سوراخ کردن اوزون نه تنها باعث آسیب رسیدن به ریه شما می شود، بلکه باعث التهاب در تمام بدن می شود.

به گفته ی برخی پزشکان، یافته های آن ها حاکی از ارتباط داشتن بیماری های تنفسی، حملات قلبی، مرگ ناگهانی و آلزایمر با اوزون است.

APA یا سازمان حفاظت از محیط زیست اخیرا بخش های قابل شمارش اوزون را با کاهش خطرناکی گزارش داده است. طبق گزارش آن ها اوزون از ۷۵ بخش بر میلیون به ۷۰ بخش به میلیون کاهش یافته است. و طبق گفته ی آن ها در برخی مناطق از اندازه ی استاندارد فاصله دارند.

گفته می شود که حتی در اندازه ی ۷۰ بخش بر میلیون هم خطراتی سلامت انسان ها را تهدید می کند.

وسایل نقلیه بیشترین آسیب را به اوزون وارد می کنند. اگر آینده گان و سلامتی خودتان برای تان مهم است، از وسایل نقلیه پاک تر استفاده کنید و کم تر رانندگی کنید و حتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا کم تر به اوزون آسیب برسد. به جز وسایل نقلیه، کارخانه ها هم آسیب زیادی به اوزون وارد می کنند که باید برای آن ها هم چاره ای اندیشید.


منبع: کلیک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین