|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
آقای تقوی با تاکید بر روحیه مردمی ائمه جمعه، ابراز داشت: روحیه مردمی، مردم گرایی و ارتباط وسیع با طبقات مختلف جامعه یکی از عوامل مهم در جذب آحاد مردم به نماز جمعه می باشد و بر این اساس باید عواملی که سبب جذب مردم می شود را مورد توجه قرار داد.
  سیاست نمازجمعه، نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه است

حجت السلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کل کشور در اولین همایش استانی ستادهای نمازجمعه استان ایلام که در شهر سرابله برگزار شد اظهار داشت:سیاست نمازجمعه، نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه است

حجت السلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کل کشور: نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه را از سیاست های نمازجمعه خواند و اعلام داشت: در نماز جمعه باید از نهادهای موفق یاد شود و جنبه های منفی را متذکر شد و نهاد نماز جمعه باید این رویه را به عنوان یک روش داشته باشد و دنبال کند.

نهاد نمازجمعه بخشی از دستگاه رهبری است

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تصریح کرد: نمازجمعه در نقاط مختلف کشوری بخشی از کار دستگاه رهبری کشور را انجام می دهد از این رو باید این نهاد یک تعامل خوبی در جامعه ایجاد کند.

ائمه جمعه، مردم را به استقامت در راه و دوری از اشتباه فرا خوانند

ایشان افزود: ائمه جمعه، مردم را به استقامت در راه و دوری از اشتباه فرا خوانند و ذهن مردم را با معارف و معالم لازم برای طیّ طریق کمال آشنا سازند.

تاکید بر افزایش جاذبه نمازهای جمعه

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر این که نمازهای جمعه بایستی پرجاذبه و کم دافعه باشد تا بتوان جوانان را به آن جذب کرد، اظهار داشت: نمازجمعه نباید موجب تنفر طباع سالم باشد.

خطبه ها باید پرمحتوا، کوتاه، برخوردار از ادبیات غنی و قوی و رافع نیاز عام مردم باشد

وی با تشریح عوامل جذب در نماز جمعه، گفت: خطبه ها باید پرمحتوا، کوتاه، برخوردار از ادبیات غنی و قوی و رافع نیاز عام مردم باشد و برای این مهم لازم است تا ائمه جمعه برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

مردم گرایی ائمه جمعه، عامل مهم جذب مردم به نمازجمعه

آقای تقوی با تاکید بر روحیه مردمی ائمه جمعه، ابراز داشت: روحیه مردمی، مردم گرایی و ارتباط وسیع با طبقات مختلف جامعه یکی از عوامل مهم در جذب آحاد مردم به نماز جمعه می باشد و بر این اساس باید عواملی که سبب جذب مردم می شود را مورد توجه قرار داد.

حفظ و تقویت ایمان مردم؛ وظیفه اصلی و اصیل روحانیت

ایشان تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی و اصیل روحانیت حفظ ایمان مردم است زیرا ایمان به روحانیت ملازم با ایمان به اصل دین است از این رو ائمه جمعه باید جایگاه ایمان مردم را تقویت کنند.

هیچ نهادی نمی تواند در جایگاه روحانیت قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین تقوی اضافه کرد: هیچ نهادی نمی تواند در جایگاه روحانیت قرار گیرد و قله روحانیت مرجعیت بوده و نهاد مرجعیت یک نهاد بی بدیل است و این نهاد از ارکان اقتدار نظام هستند.

نمازجمعه باید توأمان به تقویت ذکر و فکر بپردازد

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تاکید کرد: نمازجمعه باید توأمان به دل و فکر بپردازد و در غیر این صورت، موفقیتی نخواهد داشت زیرا ذکر، دل را نورانی می کند و فکر، قوه تشخیص را بالا می برد.

وی با تاکید بر بصیرت افزایی در نماز جمعه، خاطرنشان کرد: نماز جمعه باید با افزایش بصیرت عمومی، بسط اقتدار نظام در همه سطوح علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... را مدّ نظر داشته باشد، زیرا مسئولان کشور در سایه اقتدار ملی و امنیت همگانی می توانند رضایتمندی مردم را کسب کنند.

مبانی ولایت پذیری در نمازجمعه تبیین و تفسیر شود

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این خبر که  حدود 900 شهر، نمازهای جمعه توسط ائمه جمعه و با همکاری ستادهای مردمی متشکل از افراد موثر جامعه اقامه می شود، افزود: نماز جمعه وحدت جامعه را تقویت می کند، از این رو باید عموم مردم را نسبت به نعمت ولایت و لزوم استحکام روزافزون رابطه عمیق امت و امام آگاه نماید و مبانی ولایت پذیری در نمازجمعه تبیین و تفسیر شود.

بیانات عالمانه رهبری، در خطبه های نماز جمعه تبیین و تشریح شود

ایشان در پایان سخنانش با بیان این که شرکت در نمازجمعه تجدید بیعت مردم با امام المسلمین است، خاطرنشان کرد: نظرات و بیانات عالمانه رهبری باید در خطبه های نماز جمعه تبیین و تشریح شود و لازم است به این مهم به صورت مفصل پرداخته شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین