|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
وی درباره میزان استقبال از این برنامه در میان مهاجرین گفت: فکر نمی‌کردیم به این اندازه از برنامه راضی باشند. وقتی نامه به دستمان رسید و ما به علاقه آنها پی بردیم، فقط خدا را شکر کردیم که باعث شده تا آنها از ما راضی باشند.
 جمعی از خانواده‌های شهدای افغانستانی فاطمیون چندی پیش نامه‌ای تشکرآمیز برای پخش برنامه‌ای در ماه مبارک رمضان با نام «کدبانو» به عبدالعلی علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما ارسال کردند.

«کدبانو» برنامه‌ای است که در آن خانواده‌های شهیدان مدافع حرم جدای از ملیت در فضایی کاملاً دوستانه و صمیمی به معرفی شهید و نقش‌آفرینی درآن پرداختند. فضای بدون تبعیضی که سال‌ها مهاجرین افغانستانی جای خالی آن را در رسانه‌های ایرانی احساس می‌کردند.

ارسال این نامه و به جای آوردن رسم قدردانی مهاجران افغانستانی از برنامه‌سازان «کدبانو» ، بهانه‌ایی برای هم‌صحبتی با هاشم تفکری بافقی تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه شد تا بیشتر با او و نگاهش نسبت به مهاجرین افغانستانی آشنا شویم. او جوان هنرمندی‌ است که در کارنامه‌ برنامه‌سازی خود برنامه «از لاک جیغ تا خدا» را نیز دارد.

این کارگردان جوان در مورد سبک برنامه سازی در تلویزیون گفت: فرم‌های مختلفی از سبک‌های برنامه‌سازی را می‌دیدم اما خیلی از برنامه‌سازهای ما تاریخ گذشته و قدیمی‌اند یا آدم‌هایی هستند که با واسطه وارد این کارشده‌اند ، اما برنامه‌سازهایی که این عالم را تجربه کرده‌باشند و زندگی کرده باشند وقتی می ‌خواهند برنامه‌ای بسازند می‌دانند چه محتوایی رابا چه فرمی ترکیب کنندتا مخاطب آن را بپسندد. من هم با توجه به تحصیلاتم سعی کرده‌ام در این دسته باشم.

وی در مورد برنامه «کدبانو» وحضور فاطمیون مدافع حرم افغانستانی در آن گفت: اول می‌خواستم فقط در مورد مدافعین حرم بسازم و توجهی به ملیتشان نداشتم؛ موقعی که شروع کردیم به ساخت، گفتند "هاشم افغانستانی هم فراهم شده، بریم؟" گفتم "چه بهتر!".

تفکری بافقی ادامه داد: به دلیل ساده بودن خانه افغانستانی‌ها، برخی گمان می‌کنند که نمی‌توانند تصویر خوبی تهیه کنند، ولی ما در این برنامه از این پتانسیل به نفع برنامه استفاده کردیم. اگر اتفاقاً به خانه‌ای می‌رفتیم که چیزی هم دارد، ما به گوشه‌ای که ساده‌تر است، می‌رفتیم تا نشان دهیم که چه آدم‌هایی بودند که از خانواده‌هایشان گذشتند و به جمع مدافعان حرم پیوستند؛ آدم‌هایی که بودنشان به خانواده‌ کمک می‌کرده‌ است.

وی درباره میزان استقبال از این برنامه در میان مهاجرین گفت: فکر نمی‌کردیم به این اندازه از برنامه راضی باشند. وقتی نامه به دستمان رسید و ما به علاقه آنها پی بردیم، فقط خدا را شکر کردیم که باعث شده تا آنها از ما راضی باشند.

وی در پایان صحبت‌هایش در مورد خانواده‌های مهاجر افغانستانی گفت: تنها چیزی که من درمورد همه خانه‌های افغانستانی ‌ها می‌توانم بگویم این است که مظلوم هستند، من تعجب می‌کردم که چرا آنها در ایران مانده‌اند. خیلی عجیب است که وقتی جنگی اتفاق می‌افتد آنها می‌روند و در جبهه ایران می‌جنگند.

تفکری بافقی درمورد ادامه ارتباطاتش با این خانواده‌ها با شوق صحبت و انگیزه اش را برای ادامه این برنامه بسیار بالا اعلام کرد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین