|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
وی در مورد ماجرای عدم انتخاب بهادر مولایی برای حضور در المپیک گفت: «به نظر من نماینده ما باید بهادر مولایی می‌شد. او انتخاب بهتری بود.
دارنده طلای المپیک سیدنی گفت: زمانی بود که آقای مرادی از عملکرد من در فدراسیون انتقاد می‌کرد، حالا زمان گذشته و شاهد این هستیم که حجم انتقادات از فدراسیون ایشان بیشتر شده است.

حسین رضازاده در خصوص شانس مدال‌آوری تیم ملی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو گفت: «تیم ما سال گذشته موفق شد 5 سهمیه خود را قطعی کند و از آن زمان به بعد در اردوهای مختلفی حضور داشته است. 5 وزنه‌بردار ما هم در این اردوها تلاش کردند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. خوب شرایط رقابت‌های المپیک با تمامی مسابقات متفاوت است. تمامی ورزشکاران به صورت میلیمتری با هم رقابت می‌کنند و در وزنه‌برداری هم شرایط به همین نحو است که گاهی یک وزنه‌بردار با چند گرم کمتر یا بیشتر صاحب مدال می‌شود.»

او در ادامه بیان داشت: «به همین خاطر کار وزنه‌برداران ما و مربیان آنها خیلی سخت است. کسی در المپیک برای کسب تجربه مسابقه نمی‌دهد و همه به دنبال این هستند که صاحب مدال المپیک شوند تا نام خود را در تاریخ ورزش کشورشان جاودانه کنند. برای همین المپیک جای بهترین‌هاست و هر ورزشکاری برای ورود به آن باید سهمیه بگیرد. امروز حریفان وزنه‌برداران ما مشخص هستند و بچه ‌ها می‌دانند که با چه کسانی روی تخته باید مسابقه دهند.»
سال گذشته در رقابت‌های جهانی از 8 وزنه‌بردار ایران 5 نفر اوت شدند چه برسد که مدال یا رتبه‌ای بگیرند. 10 روز دیگر به المپیک باقی مانده است و امیدوارم اتفاقات مسابقات جهانی این بار تکرار نشود. شاید بچه‌ها با حرکت سبک‌تر شروع کنند که اوت نکنند
 
 

قوی‌ترین مرد جهان اضافه کرد:‌ «حدس من این است که در میان 5 ورزشکار کشورمان بین 2 تا 3 نفر از آنها به مدال می‌رسند. البته برای رسیدن به مدال باید ریاضت زیادی بکشند و در روز مسابقه با فشار زیادی که قطعا متحمل می‌شوندٰ وزنه‌های خوبی بزنند تا این هدف محقق شود. البته در المپیک مدال طلا با ارزش است. مدال‌های نقره و المپیک هم خوب هستند اما کسب مدال طلا مهم‌تر است. چرا که نام ورزشکار را ماندگارتر می‌کند. امیدوارم مدال‌های وزنه‌برداری در المپیک ریو طلایی باشد.»

رضازاده در مورد بازگشت سهراب مرادی به تیم ملی وزنه‌برداری و دومین حضور این وزنه‌بردار در بازی های المپیک بیان کرد: «به نظر من سهراب مرادی باید در المپیک لندن مدال می‌گرفت. ولی با بدشانسی روبه‌رو شد و یک ماه مانده به مسابقات مریض شد که در روند نتیجه‌گیری وی موثر بود. حالا او موفق شده بار دیگر حضور در المپیک را حس کند و با توجه به افزایش رکوردی که نسبت به 4 سال قبل داشته از این شانس برخوردار است که در برزیل مدال بگیرد. البته همان‌‌طور که گفتم او و دیگر ملی‌پوشان باید دقت زیادی در وزنه‌زدن خود داشته باشند. ممکن است با یک کیلوگرم کمتر مدال از دست برود.»

وی در مورد ماجرای عدم انتخاب بهادر مولایی برای حضور در المپیک گفت: «به نظر من نماینده ما باید بهادر مولایی می‌شد. او انتخاب بهتری بود. چون در فوق‌سنگین شرایط برای ایران همواره بهتر بوده است. بهادر 440 کیلوگرم در مجموع در رکوردگیری اردوی کلاچای زده که رکورد مناسبی است. هاشمی هم وزنه‌بردار جوانی است که آینده روشنی دارد اما با توجه به اینکه در المپیک رقابت بین نفرات برتر خیلی نزدیک است به نظر من باید بهادر مولایی را انتخاب می‌کردند.»

او تاکید کرد: «در ورزش‌هایی مثل کشتی با تکواندو برای انتخاب ورزشکار المپیکی آیتم‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند و براساس آن ورزشکار را انتخاب و به المپیک می‌فرستند اما در وزنه‌برداری تنها آیتم مدنظر رکورد ثبت شده است. سال گذشته در رقابت‌های جهانی بهادر با ثبت رکورد 440 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدو با تکرار این رکورد در المپیک شانس زیادی برای کسب مدال داشت. اگر به مدال هم نمی‌رسید، حداقل فاصله‌اش با مدال‌آوران کمتر بود. به نظرم شورای فنی، سرمربی، کادرفنی، رئیس فدراسیون یا هر کس دیگری که هاشمی را به مولایی ترجیح داد، در انتخابش دچار اشتباه شد چرا که المپیک میدان کسب تجربه نیست.»

دارنده طلای المپیک سیدنی در مورد تمرین کردن انفرادی کیانوش رستمی و عدم حضور وی در اردوهای تیم ملی تصریح کرد: «این موضوع را باید فدراسیون مدیریت می‌کرد. قطعا این مدیریت که وزنه‌بردار بتواند به تنهایی تمرین کند، مورد قبول نیست. در زمان ریاست من هم برخی از بیرون اردوها تلاش می‌کردند تا این اتفاق بیفتد. می‌خواستند برخی ملی‌پوشان با کوروش باقری تمرین نکنند و از اردو خارج نشوند که ما اجازه ندادیم چون تیم ملی باید یکدست باشد. حالا کیانوش هم این تصمیم را گرفت و دیگر فرصت بازگشت نیست. او مدال‌هایش بیشتر از سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی بود و در مصاحبه‌هایش هم گفته بود این سرمربی را قبول ندارد چون چیزی به بار فنی وی اضافه نمی‌کند. حالا باید ببینیم رکوردشکنی کیانوش در المپیک شکل می‌گیرد و وی صاحب مدال طلا شود یا نه. 10 روز بیشتر تا المپیک نمانده و امیدوارم که تیم ملی موفق شود.»
به نظرم شورای فنی، سرمربی، کادرفنی، رئیس فدراسیون یا هر کس دیگری که هاشمی را به مولایی ترجیح داد، در انتخابش دچار اشتباه شد چرا که المپیک میدان کسب تجربه نیست
 
 

رضازاده در مورد انتقادات شاهین نصیری‌نیا از شرایط حاکم بر فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: «این انتقادات در زمان حضور من در فدراسیون هم وجود داشت و خود آقای مرادی هم به شرایط فدراسیون انتقاد داشتند. می‌گفتند رضازاده از بچه‌های خودمان استفاده نمی‌کند. او در حال اسطوره‌‌سوزی است. برخی وزنه‌برداران که حالا مربی شده‌اند در کشورهای عربی مربیگری می‌‌کنند. خوب زمان گذشت و ایشان رئیس جدید فدراسیون شدند. الان شاهد این هستیم که از فدراسیون وزنه‌برداری انتقاد بیشتری می‌شود. مربیان فاصله‌شان با فدراسیون کمتر نشده است.»

او یادآور شد: «سال گذشته در رقابت‌های جهانی از 8 وزنه‌بردار ایران 5 نفر اوت شدند چه برسد که مدال یا رتبه‌ای بگیرند. 10 روز دیگر به المپیک باقی مانده است و امیدوارم اتفاقات مسابقات جهانی این بار تکرار نشود. شاید بچه‌ها با حرکت سبک‌تر شروع کنند که اوت نکنند. به نظرم همه باید بپشتیبان وزنه‌برداری باشیم. همدل و متحد کمک کنیم تا ایران صاحب مدال شود. ما در المپیک لندن صاحب 4 مدال شدیم . امیدوارم انتظارات مردم از وزنه‌برداری رنگ واقعی به خود بگیرد و مدیریت فعلی کمک کند تا در بزرگترین رویداد ورزشی جهان ایران صاحب مدال طلا شود. عیار واقعی ما در المپیک مشخص می‌شود و آرزوی من به شخصه درخشش همه ورزشکاران ایران در المپیک ریودوژانیرو است.»

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین