|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
وی که از سال ۱۹۹۹ در آمریکا زندگی می کند، در ادامه نوشت: «من در طول زندگی خود، هرگونه مداخله نظامی در سیاست داخلی را هم در مجامع عمومی و هم بطور خصوصی محکوم کرده ام».
«فتح الله گولن» با رد اتهامات در خصوص سازماندهی کودتای نافرجام ترکیه، رئیس جمهور این کشور را متهم کرد که از این کودتا برای تحمیل یک نظام اقتدارگرا استفاده می کند.

  به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، «فتح الله گولن» واعظ اسلامی ترکیه ضمن رد اتهام وارده از سوی دولت اردوغان مبنی بر سازماندهی کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور را متهم کرد که از این کودتای نافرجام برای تحمیل یک نظام اقتدارگرا استفاده می کند.

فتح الله گولن در مطلبی که در ستون نظرات روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، نوشت: «پیشنهاد آقای اردوغان [برای استرداد] نه تنها در تناقض با تمام اعتقادات من، بلکه کاملاً غیرمسئولانه و اشتباه است».

وی که از سال ۱۹۹۹ در آمریکا زندگی می کند، در ادامه نوشت: «من در طول زندگی خود، هرگونه مداخله نظامی در سیاست داخلی را هم در مجامع عمومی و هم بطور خصوصی محکوم کرده ام».

فتح الله گولن در این روزنامه انگلیسی زبان چاپ نیویورک، اردوغان را به «چرخش از دموکراسی به سوی استبداد آنهم به شیوه ای نظام مند و خطرناک در جهت [برقراری] حاکمیت تک نفره» متهم نمود.

وی همچنین گفت که رئیس جمهور ترکیه با تهدید نمودن واشنگتن به توقف حمایت خود از ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش قصد دارد «علیرغم فقدان شواهد و مستندات معتبر و تقریباً بدون چشم انداز برگزاری یک محاکمه عادلانه» این کشور را برای استرداد وی تحت فشار قرار دهد.

فتح الله گولن در پایان نوشت که «آمریکا نباید به خواسته حاکم مستبدی [اشاره به درخواست استرداد] تن دهد که تلاش می کند یک کودتای نافرجام را به کودتایی آرام علیه حکومت قانونمند و مشروع این کشور تبدیل نماید».  

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین