|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
»
پایان فلاکت اقتصادی سالهای گذشته
کد خبر: ۱۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
دولت یازدهم زمانی امور را به دست گرفت که امیدی به بهبود شرایط اقتصادی نبود و حتی کارشناسان برنامه هایی را برای ریاضت اقتصادی و گذر از این شرایط بحرانی، طراحی می کردند
"فعالان اقتصادی به زودی خواهند فهمید که معنای فتح در مذاکرات هسته ای چیست، چرا که بلافاصله میدان گشاده ای پیش رویشان قرار می گیرد که می تواند؛ فرصت تحرک و اشتغال زایی را به آن‌ها هدیه کند."
این سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور دولت یازدهم بود که به صاحبان ثروت نوید روزهای خوش را می داد.
اینکه این سخنان  توسط یکی از دولتمردان پس از مدت ها شنیده می شود جای بسی امیدواری دارد.
مدت زمانی می شود که مردم کشور ما با این جملات امید بخش غریبه شده اند و  با کلماتی همچون ریاضت، تورم، فلاکت و... روزگار می گذرانند. دولت یازدهم زمانی امور را به دست گرفت که امیدی به بهبود شرایط اقتصادی نبود و حتی کارشناسان برنامه هایی را برای ریاضت اقتصادی و گذر از این شرایط بحرانی، طراحی می کردند  به طوری که بسیاری از آنان اذعان داشتند انچه که از دولت دهم بر جای ماند رکورد زنی شاخص فلاکت بود.
 اکنون با تاکید بر تغییر مدیریت ها و شیوه اجرایی در برخی از طرح ها و مصوبات، دیگر خبری از ریاضت اقتصادی نیست. تازه ترین آمارها از وضعیت این شاخص فلاکت نشان می دهد برای نخسین بار طی 17 سال اخیر سرجمع نرخ تورم و بیکاری که شاخص فلاکت نامیده می شود در پایان تابستان سال 92 از مرز 50 درصد عبور کرده است. شاید پس از گذشت 4 سال است  در این مدت کم دولت تدبیر و امید با سیاست های اقتصادی کوتاه مدتش توانست ثبات نسبی را به بازار ببخشد و نرخ تورم را هرچند کم، اما کاهش داد.

در این سال ها رکود تورمی به شدت در اقتصاد ایران عمیق شد به طوری که امروز بسیاری از واحد های تولیدی کشور با حدود 30 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند. آنچه که اکنون مهم به شمار می رود مهار این شاخص و خروج از چرخه تورم و رکود است که  در واقع چالش اصلی دولت یازدهم محسوب می شود.  کما اینکه با سخنان برخی از مردان دولت روحانی این وضعیت رو به بهبود است و خبری از تنگناها و ریاضت ها نیست؛ بلکه همواره نوید و روزنه های امید در سخنان کابینه یازدهم نمود دارد.
اکنون گزارش ها از 100 روز اخیر اقتصاد ایران نشان  از اغازی مجدد ، حرکت و رشد دارد و به همگان ثابت شد انچه که با تعقل و تدبیر برنامه ریزی و اجرا شود قطعا نتیجه ای شیرین و آرامش بخش را به همراه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
4
اقای روحانی عزیز وکابینه محترم من به عنوان یک ایرانی از از تک تک شما تشکر می کنم ومی دانم چقدر روزهای سختی را پشت سرگذاشتید وچه روز های دیگری که به واقع مملکت داری بسیار سخت است اقای روحانی دوست داشتنی شما ودولتتان را همیشه دعا می کنم وبرای دولت گشایش کار از خداوند منان خواسته ام در پناه حق باشید که شما موهبتی ازجانب خدا بر ملت نجیب ایران هستید
الهام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
3
روحانی متشکریم
تعاوني مسكن شركت برق زاهدان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
1
2
1000هزارخانوارساكنان شهرك برق شهرستان زاهدان به مدت16شانزده سال از حداقل امكانات زندگي محروم هستندواميدوارندكه دولت تدبيرواميدبتواندبه زندگي فلاكت بارآنان خاتمه دهد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین