|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۹
طومار آنلاینی که در وبگاه رسمی ریاست جمهوری آمریکا برای تحویل «فتح‌الله گولن» به ترکیه ایجاد شده، به 72هزار امضا دست یافته است.
 طومار آنلاینی که در وبگاه رسمی ریاست جمهوری آمریکا برای تحویل «فتح‌الله گولن» به ترکیه ایجاد شده، به 72هزار امضا دست یافته است.

گروهی از مردم آمریکا در وبگاه رسمی کاخ سفید با راه اندازی طومار آنلاینی از آمریکایی‌هایی که تمایل دارند «فتح‌الله گولن» رهبر اپوزوسیون ترکیه به این کشور استرداد شده و ایالات متحده دیگر مأمن او نباشد، می‌خواهد آن را امضا کنند.

در این طومار تاکید شده که گولن رهبر یک سازمان تروریستی است و آمریکا باید برای تحویل او با دولت منتخب ترکیه بعنوان یک متحد، همکاری کند.

این طومار با هدف جمع‌آوری 100 هزار امضا برای دریافت واکنش مناسب از سوی کاخ سفید طراحی شده که تا کنون از سوی 72 هزار و صد نفر امضا شده است.

در بیانیه نوشته شده برای این طومار آمده است: «در 15 جولای 2016 کودتایی برای سرنگونی دولت منتخب دموکراتیک و قانونی ترکیه انجام شد. از آن زمان مشخص شده است که عاملان کودتا، گروه کوچکی از سربازهای وفادار به گولن و سازمان تروریستی فِتو (FETO) بوده‌اند.»

مقامات ترکیه‌ای مختلف از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور در اظهارات خود بارها از امریکا خواسته‌اند تا گولن را که در تبعید خودخواسته در این کشور به سر می‌برد، دستگیر کرده و به ترکیه استرداد نماید.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا چندی پیش تاکید کرد درخواست تحویل گولن را مطابق با قوانین ایالات متحده بررسی می‌کنند.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین