|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۶
نخستین کنگره شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی «یوسرن» به همراه اولین جشنواره «یوسرن» امسال در تهران برگزار و با حضور برندگان جایزه نوبل به محققان جوان جوایزی اعطا می شود.
نخستین کنگره شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی «یوسرن» به همراه اولین جشنواره «یوسرن» امسال در تهران برگزار و با حضور برندگان جایزه نوبل به محققان جوان جوایزی اعطا می شود.

دکتر نیما رضایی، موسس شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی «یوسرن» در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی از ابتدای سال ۲۰۱۶ کار خود را در ایران آغاز کرده و هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ عضو عالی دارد که این اعضا از ۶۰ کشور از ۵ قاره دنیا هستند.

وی افزود: ۱۶۰ عضو بورد مشاوره ای نیز در این شبکه حضور دارند که ۱۱ نفر از آنها برندگان جوایز نوبل هستند و در ۴۵ گروه آموزشی با هدف ترسیم علم بدون مرز فعالیت می کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: نخستین کنگره شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی «یوسرن» ( USERN ) به همراه اولین جشنواره «یوسرن» در روزهای ۱۸ تا ۲۰ آبان ماه ۹۵ در تهران برگزار می شود و مهمترین دانشمندان علوم از نقاط مختلف دنیا در آن حضور می یابند.

وی یادآور شد: از جمله این محققان برجسته، برندگان جایزه نوبل و دانشمندان یک درصد برتر دنیا، پروفسور جان گوردن برنده جایزه نوبل ۲۰۱۲ در رشته پزشکی از انگلیس، پروفسور لوییس نیرنبرگ برنده جایزه آبل (Abel Prize) در رشته ریاضی از کانادا در این کنگره حضور پیدا می کنند.

موسس شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی «یوسرن» با اشاره به جزئیات برنامه هایی که در این دوره از کنگره برگزار می شود، گفت: در روز اول این کنگره موضوعاتی مانند حیات در کرات دیگر، تغییرات جوی، زمین، ژن ها ، سلول های بنیادی و علوم مرتبط با این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در روز دوم نسبیت در علم، فلسفه علم، تحلیل دیتا، مدیریت استراتژیک مورد توجه قرار می گیرد و در روز سوم ابعاد انسان، بعد فیزیکی انسان، تاثیرات محیطی و عوامل اجتماعی بر انسان و موضوعاتی مانند نوستالژی ها، مورد توجه محققان قرار خواهد گرفت.

رضایی اضافه کرد: روز سوم کنگره، اولین جشنواره «یوسرن» در ۵ حوزه علوم تئوری (ریاضی و کامیپوتر)، علوم فیزیکال (فیزیک، شیمی و مولکول ها)، علوم پایه و بیولوژیک، علوم پزشکی و علوم اجتماعی برگزار می شود و به دانشمندان جوان زیر ۴۰ سال در این حوزه که دارای آثار برتر باشند جوایزی داده می شود.

وی اظهار داشت: دبیرخانه شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی «یوسرن» در دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر است اما مخاطبین این کنگره بسیار گسترده است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین