|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۵
کد خبر: ۱۱۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، اخلاق را نیاز جدی جامعه عنوان کرد و گفت: همه باید بر مدار اخلاق رفتار کنیم و آن را سرلوحه همه خدمات و حتی قلم هایمان قرار دهیم.
 وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، اخلاق را نیاز جدی جامعه عنوان کرد و گفت: همه باید بر مدار اخلاق رفتار کنیم و آن را سرلوحه همه خدمات و حتی قلم هایمان قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی این مطلب را روز سه شنبه در حاشیه مراسم رونمایی دو سامانه الکترونیکی پروانه موسسات پزشکی و سایت معاونت دانشجویی، فرهنگی و امور مجلس عنوان کرد.

هاشمی به بازدید اخیرش از بیمارستان های استان البرز و برداشت و انعکاس نادرست برخی از رسانه ها در این باره اشاره کرد و گفت: البته از حرف من طنزهایی هم ساخته شده و باعث انبساط خاطر مردم شده است که از این بابت خوشحالم.

وی افزود: حقیقت این است که 2 سال پیش در بازدید خود از بیمارستان های این استان (البرز) مشاهده کردم که امکانات درمانی بسیار کم است به گونه ای که به ازای هر یک هزار نفر، 6دهم تخت موجود است در حالی که در سایر مناطق کشور متوسط تخت بیمارستانی ما 6 / 1 است.

وزیر بهداشت به کمبود امکانات و تجهیزات یک مرکز زایمان در استان البرز اشاره کرد که تا 2 سال پیش امکاناتش به حدی کم بود که به عنوان مثال در انکوباتورها به جای یک نوزاد ، چند نوزاد قرار می دادند؛ به عبارت دیگر این مرکز شرایط مناسبی برای زایمان مادران نداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، هاشمی با اشاره به راه اندازی هزار تخت بیمارستانی در استان البرز، افزود: منظور ما این بود که در 2 سال گذشته، فضای مناسب برای زایمان وجود نداشت و در زمان حاضرخدمات زایمان و درمانی برای کل کشور نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این صحبت بنده که برای همان بیمارستان در استان البرز گفته شده بود به همه کشور تعمیم داده شد؛

برخی از دوستان هم انعکاس برداشتشان از این جمله همراه با تخریب بود و البته تخریب از نظر فرهنگی و انصاف، حرکت درستی نیست.

هاشمی تصریح کرد: به یاد ندارم که درسه سال گذشته درباره دولت ها، مسئولان و وزرای بهداشت گذشته کلمه ای به جز تعریف گفته باشم و بارها از صمیم قلب از آنها تشکر کرده ام.

وی با تاکید بر این که کار اجرایی، بسیار سخت و مشکل است، ادامه داد: باید قدرشناس هر کسی که در هر دوره ای می آید باشیم چرا که همه برای رضای خدا و مردم تلاش می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: فکر نمی کنم برای اثبات خدمات، نیازی به واکاوی گذشته و دیگران باشد ؛ چرا که همواره باید نگاهمان به آینده باشد. اگر دوباره صدای بنده را گوش دهید متوجه می شوید که قصد تبلیغ و تخطئه نداشتم و در این فضاسازی دیگران مرتکب خطا شده اند.

**کارکردن در حوزه دانشجویی لذت بخش است

وزیربهداشت همچنین در آیین رونمایی دو سامانه الکترونیکی پروانه موسسات پزشکی و سایت معاونت دانشجویی، فرهنگی و امور مجلس، کار کردن در حوزه دانشجویی و فرهنگی را بر خلاف بسیاری از حوزه های سلامت، بسیار خوب و لذت بخش عنوان کرد.

هاشمی گفت: حوزه دانشجویی با قلب پاک و مهربان دانشجویان و فرزندان ایرانی سروکار دارد که به عشق آموزش، تربیت و کسب علم، وارد دانشگاه ها شده اند.

وی تصریح کرد: دانشجویان آرزوهایی زیادی دارند و پس از دانش آموختگی بناست زندگی خود را در جهت منافع کشور و مردم دنبال کنند بنابراین کار کردن در این حوزه زیباست.

وی خطاب به مسئولان روابط عمومی معاونت های فرهنگی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: یکی از اقدامات خوبی که می توانید انجام دهید این است که روسا و معاونین دانشگاه ها را برای حضور در جمع دانشجویان تشویق و ترغیب کنید؛ چرا که رئیس دانشگاهی را موفق می دانم که در حوزه دانشجویی وقت بگذارد.

وزیر بهداشت در ادامه اظهار کرد: ممکن است یک رئیس دانشگاه علوم پزشکی در حوزه های درمان، ساخت و ساز و بهداشت موفق باشد اما اگر او یا معاونانش به حوزه دانشجویی بی توجه باشند به موفقیت های چندانی دست نمی یابند.

وی، تاکید کرد: روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور حتما حداقل یک بار در ماه در جمع دانشجویان و فعالیت های فوق برنامه از جمله کوهنوردی و برنامه های مفرح و شاد شرکت کند تا گفتار و رفتار آنان در زمینه های تربیتی اثرگذار باشد.

**نسل جوان ، سئوالات زیادی دارد

وزیر بهداشت اظهار کرد: نسل جوان ما سوالات بسیاری به جز سوالات حرفه ای در حوزه های سیاسی، اجتماعی و مذهبی دارند که منتظرند پاسخ پرسش های خود را از کسانی بشنوند که هم لباس آنان و با تجربه و آگاه به مسائل هستند.

وی ادامه داد: هر چه این سوالات و ابهامات دانشجویی انبار شود به نفع کشور نیست و مقام معظم رهبری نیز بارها در فرمایشات خود فرموده اند و تعابیر صریحی در این زمینه داشته اند که باید به سوالات نسل جوان پاسخ داده شود.

هاشمی اضافه کرد: افرادی که در زمان حاضر کشور را اداره می کنند همانند نسل جوان و دانشجوی کنونی بودند که در زمان انقلاب در سنین 18 تا 26 سال قرار داشتند و لازم است تا فضا و فرصت های بیشتری برای نسل جوان امروز فراهم شود.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: جنگ را جوانان اداره می کردند؛ 80 درصد از شهدای دوران دفاع مقدس، کمتر از 25 سال سن داشتند؛ شهید صیاد شیرازی نیز در سن 25 تا 27 سالگی در جنگ فرماندهی می کردند؛ بنابراین باید برنامه های مفیدی برای نسل جوان در نظر گرفت.

** فرصت های برابر برای همه ایجاد شود

هاشمی با اشاره به تنوع اقوام، آرا و مذاهب در کشور، گفت: حتما باید فرصت های برابری برای دانشجویان ایجاد کنیم زیرا همه افراد به یک نسبت در حقوق عمومی، حق دارند.

وی افزود: البته بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، فرصت ها در پست ها و موقعیت های حساس، برابر نیست و افرادی که عاشق انقلاب، اسلام و پیشرفت کشور هستند نه به عنوان سهم خواهی که برای مراقبت از ارزش های انقلاب اسلامی باید مقدم شمرده شوند؛ این مسئولان بیشتر زیر ذره بین هستند و انتظارات از آنها بیشتر است.

امروز از 62 وب سایت خبری فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان با عنوان «مفدا» و با نشانی www.mefda.ir رونمایی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین