|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۹
قائم مقام سازمان جنگل ها:
کد خبر: ۱۱۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اهداف چشم انداز 1404گفت : در حال حاضر مساحت جنگل های کشور حدود 14میلیون هکتار است که باید به 17میلیون هکتار افزایش یابد.
 قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اهداف چشم انداز 1404گفت : در حال حاضر مساحت جنگل های کشور حدود 14میلیون هکتار است که باید به 17میلیون هکتار افزایش یابد.

ناصر مقدسی روز سه شنبه در آئین تودیع و معارفه معاونان جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در چالوس افزود:هم اکنون ایران با توجه به این که هفت درصد مساحتش را جنگل تشکیل می دهد، جزو کشورهای کم جنگل دنیا محسوب می شود که درصورت افزایش مساحت جنگل های کشور به 10 درصد از زمره کشورها ی کم جنگل خارج خواهد شد.

وی تصریح کرد: تحقق این امر مستلزم گشایش اقتصادی و حمایت دولت است تا براساس برنامه افق 1404مساحت جنگل های کشور از حدود 14 میلیون هکتار به 17میلیون هکتار افزایش یابد.

قائم مقام سازمان جنگل ها تاکید کرد: شرایط کنونی منابع طبیعی و محیط زیست کشور خوب نیست و در موضوعاتی همچون تالاب ها، دریاچه ها، تنوع زیستی، فرسایش خاک، آلودگی هوا و خاک، بیابان زایی در اجرای وظایف سازمانی با مشکل مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هنوز بیش از50 درصد جنگل های هیرکانی در شمال کشور، طرح و مدیریت و آینده مشخصی ندارد.

مقدسی با اشاره به این که جنگل های هیرکانی آب 25 میلیون نفر جمعیت پیرامون خود را تامین می کند خواستار توجه بیش از پیش به این جنگل ها شد و گفت : این سازمان باید در نزد مردم محبوب باشد و به آن اعتماد کنند.

وی اظهار داشت: برای حل مشکلات نوظهور چاره ای جز به کارگیری روش های جدید نداریم و باید در ابتدا مشکلات درون سازمان بر طرف شود و در مرحله بعد به رفع معضلات برون سازمانی بپردازیم.

در این آئین ضمن تقدیر از زحمات بهزاد انگورج، معاون جنگل سابق سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، عباسعلی نوبخت به سمت سرپرست جدید این سمت معرفی شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین