|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۸
»
کد خبر: ۱۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
دقایقی پیش سیّدمحمدصادق خرازی در صفحۀ شخصی اش در فیسبوک ضمن آرزوی موفقیت برای هیئت مذاکره کنندگان هسته ای و جواد ظریف وزیرخارجۀ کشورمان، نکاتی را به عنوان هشدار به دیپلمات های کشورهای 5+1 و به خصوص هیئت فرانسوی اعلام نمود: فرانسه شیراک و ژوسپن و دویلپن کجا و فرانسه آقای فابیوس کجا؟!!
آقای خرازی با یادآوری برخی تجاربش از دوران ریاست جمهوری ژاک شیراک در فرانسه که همزمان به دوران اصلاحات در ایران نیز بوده، نکاتی را متذکر شده است. متن این یادداشت کوتاه به شرح زیر است:

قرار است جواد عزیز مان روزسه شنبه، برای ادامه مذاکرات عازم ژنو شود. برای او آرزوی موفقیت می کنم که توفیق او نصرت ملت و نظام اسلامی است.

اما من به دلیل آن که مدتی در فرانسه ماموریت داشتم از روحیات دولتمردان این کشور به خوبی آگاهی دارم. فرانسه بی تردید ائیدولوژیک ترین کشور اروپا و کشور های موسوم به غرب است.

روزی در مقاله ایی نوشتم «جمهوری لایسیته» و سپس به ابعاد مختلف طرح استازی پرداختم. صدها هزار مسلمان از حقوق خویش در قرن بیست و یکم توسط این طرح محروم شده بودند؛ پس از چند روز ژیل کمپل، فیلسوف مشهور فرانسوی که شرق شناس برجسته ای نیز هست، با من تماس گرفت و گفت ما فرانسوی ها همیشه مردان از دست دادن فرصت ها هستیم.
منبع: بولتن
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین