|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
بانداری که یکشنبه، استعفای "کی.پی اولی" نخست وزیر این کشور را تأیید کرده بود، از اعضای دولت مستعفی خواست تا زمان تشکیل دولت جدید به وظایف خود ادامه دهند.
بر اساس گزارش منابع محلی، در پی استعفای "کی.پی شارما اولی"، از نخست وزیری نپال، بیدیا دوی بانداری، رئیس جمهوری این کشور از احزاب سیاسی خواست طی هفت روز آینده با تشکیل جلسه‌ای، برای تشکیل یک دولت فراگیر همکاری کنند.

به نقل از خبرگزاری آسیا، بانداری که یکشنبه، استعفای "کی.پی اولی" نخست وزیر این کشور را تأیید کرده بود، از اعضای دولت مستعفی خواست تا زمان تشکیل دولت جدید به وظایف خود ادامه دهند.

همچنین "رامش لکهاک" یکی از نمایندگان کنگره این کشور اعلام کرد که رئیس‌جمهور، از احزاب سیاسی برای تشکیل دولتی فراگیر درخواست دیدار خواهد کرد و ادامه داد: پس از هفت روز، رئیس جمهور مجدداً از احزاب برای تشکیل یک دولت حداکثری بر اساس حضور تمام احزاب، دعوت خواهد کرد.

کنگره و حزب کمونیست نپال (مائوئیست‌ها)، بر تشکیل دولت توسط "پوشپا کمال داهال"، نماینده‌ این حزب توافق کرده‌اند.

در همین حال، کابینه‌ دولت به رئیس جمهور پیشنهاد داده است که برای فائق آمدن به مشکلات و سختی‌های‌ تشکیل دولت، بر اساس بند ۳۰۵ قانون اساسی این کشور عمل کند. این قانون تصریح می‌کند که رئیس جمهور قادر است تا زمان شروع اولین نشست پارلمان فدرال، در مورد هر مشکلی که بر سر اجرای قانون اساسی به وجود بیاید، بر اساس توصیه اعضای کابینه دستورات لازم را برای برون رفت از مخمصه صادر کند.

بند ۲۹۸ قانون اساسی نپال، شامل مواردی همچون رأی عدم اعتماد به نخست وزیر است، اما در مورد تشکیل دولت جدید، شفافیتی در آن وجود ندارد اما دولت پیشنهاد داده است که رئیس‌جمهور چنین تناقضاتی را حل و فصل کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین