|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
انور عشقی مدعی شد ایران با سوءاستفاده از مناقشه اسرائیل و فلسطین از گروه‌های تروریستی منطقه حمایت می‌کند.
انور عشقی مدعی شد ایران با سوءاستفاده از مناقشه اسرائیل و فلسطین از گروه‌های تروریستی منطقه حمایت می‌کند.

"انور عشقی،" ژنرال بازنشسته سعودی و دلال روابط عربستان و رژیم صهیونیستی که در چارچوب تحکیم هر چه بیشتر روابط تل آویو-ریاض به فلسطین اشغالی سفر کرده است مدعی شد ایران با سوءاستفاده از مناقشه اسرائیل و فلسطین از گروه‌های تروریستی منطقه حمایت می‌کند.

عشقی که در رأس هیأتی از دانشگاهیان و بازرگانان سعودی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است در مصاحبه‌ای با رادیو ارتش اسرائیل گفت: عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و جهان عرب مشروط به برقراری صلح با فلسطینی‌ها است. صلح در کشورهای عربی منوط به صلح با فلسطین است.

وی افزود: پیش از این هیچ همکاری بین اسرائیل و عربستان سعودی برای مبارزه با تروریسم جهانی وجود نداشته است. بنابراین هر دو طرف با اشتراک‌گزاری یک راه‌حل به دنبال پایان دادن به آنچه باعث پرورش تروریسم در جهان شده، هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل مرکز اصلی تروریسم در منطقه است گفت: مناقشه بین اسرائیل و فلسطین مرکز ایجاد تروریسم نیست. با این حال، ادامه این مناقشه می‌تواند زمینه مناسبی برای تشدید اقدامات تروریستی در منطقه فراهم کند.

وی در ادامه مدعی شد پایان مناقشه اسرائیل و فلسطین، بهانه ایران برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه را از بین می‌برد.

ژنرال سابق ارتش سعودی ضمن اشاره به حمایت‌های تهران از حماس و حزب‌الله لبنان مدعی شد: در صورتی که اختلافات اسرائیل و فلسطین حل‌وفصل شود، کشورهایی همچون ایران که از موضوع فلسطین بهره‌برداری می‌کنند دیگر قادر به استفاده از این شرایط نخواهند بود.

تا پیش از سال 2002 عربستان هیچ‌گونه روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی نداشت. با اجرای طرح توافقی صلح با فلسطین در سال 2002 رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک کامل با ریاض و 56 کشور عربی را از سر گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین