|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
یکی از دست اندرکاران ساخت فیلم شاه ایران که قرار است بن کینگزلی هنر پیشه معروف بریتانیای و هالیوود در آن ایفای نفش کند در این باره می گوید: این فیلم بیانگر بخش های واقعی از تاریخ ایران و جهان و زندگی شاه است.
چندی پیش در خبری اعلام شد که قرار است کمپانی فیلمسازی گیت فیلمز، استودیوی تولید فیلم مستقر در انگلستان ، و منا سینه فینانس، که خارج از لس آنجلس و امارات متحده عربی فعالیت می کند ، با این بازیگر همکاری می کنند تا درامی 40 میلیون دلاری (معادل 147 میلیون درهمی) را بسازند که قرار است به گفتۀ آنها " شکست سیاست خارجی آمریکا را در این دورۀ تاریخی " به تصویر بکشد.



میشل نیکلسون مدیر عامل یک شرکت سرمایه گذاری فیلم در دبی  (MENA cine finance) در این باره می گوید: ما به عنوان تهیه کننده فیلم تلاش می کنیم تا بازگو کننده یک داستان تاریخی باشیم و فیلم به عنوان یک اثر هنری نباید گرایشات سیاسی داشته باشد. صرفنظر از اینکه کسانی  موافق یا مخالف شاه باشند این فیلم تصویر گر شخصیت شاه بعنوان یک سیاستمدار ، پدر ، یک همسر، همانند بسیاری  از کسانی می باشد که در موقعیت او قرار دارند.

خانم نیکلسون می افزاید: این حقیقت وجود دارد که شاه بعنوان یک شخصیت در تاریخ است که در جریانات ایران دخیل بوده بر تاریخ دنیا تاثیر گذار بوده است.

وی در باره اینکه آیا این فیلم تبعیتی از فیلم های ضد ایرانی مانند 300 و آرگو که قبلا ساخته شده می کند یا خیر می گوید: فیلم 300 بر اساس یک ماجراجویی اکشن و سریال کمدی ساخته شد. یک نفر می تواند آزادی های زیادی در روایت چنین داستان هایی داشته باشد زیرا که آن فیلم در همان حین داستانی تخیلی از یک واقعه تاریخی را روایت می کند که همان جنگ تاریخی ترموفیلا است. آرگو هم بر اساس یک داستان واقعی بود  اما بعنوان یک فیلم سینمایی بلند داستان به شیوه ای  روایت شد و ساخته شد که برای جلب مخاطب و بیننده در آن تخیلاتی گنجانده شده بود.

این فعال سینمایی در ادامه می گوید: در فیلم شاه ما داستانی که می خواهیم روایت کنیم  در ذهن خود داریم. این یک مستند نیست بلکه فیلم سینمایی بلند است و این داستان بر اساس رویدادهای واقعی و واقعیت های تاریخی است.

میشل نیکلسون گفت: ما هرگز نمی توانیم با قاطعیت بگوییم که چه اتفاقی برای شاه افتاده و نمی توانیم مستقیما با خود وی صحبت کنیم و نظرات او را جویا بشویم که چرا برخی کارهای خاصی را انجام داد.  ما می توانیم از آنچه که اتفاق افتاد نتیجه بگیریم اما در واقع در باره مورادی که اطلاعی نداریم معمولا نقاط خاکستری باقی خواهد ماند . یک نفر می تواند بگوید که این نقاط خاکستری ممکن است خیال پردازی بشود اما در واقع ما قصدمان داستان سرایی و روایت غیر واقعی نیست.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری این فیلم به ایفای نقش بن کینگزلی بازیگر معروف بریتانیای در این فیلم اشاره  میکند و می گوید: بن کینگزلی یکی از هنرپیشه هایی است که هر نقشی و کاری را به شیوه ای  شگفت آور ایفا می کند. وی قبلا نقش هایی را در باره ایران بازی کرده و تماشاگران او را باور دارند و به نظر من وی برای ایفای نقش شاه بسیار مستعد و آماده و برای این کار حرفه ای است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
0
0
از چهره خود همین خانم هم تدبیر می بارد و هم امید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین