کد خبر: ۱۱۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
سرهنگ محمدرضا مزیدی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران ایستگاه بازرسی شهیدمدنی در بازرسی از یک دستگاه تریلی بنز که از جنوب کشور عازم 'شهریار' بود 162 دستگاه ماشین ظرفشویی خارجی قاچاق را کشف و یک متهم را نیز در این راستا دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا استان فارس از کشف پرونده برداشت غیرمجاز از حساب فردی میانسال که توسط پسر 14 ساله‌اش انجام شد، خبر داد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی شیبانیان گفت: مردی 45 ساله ساکن فسا با مراجعه به پلیس فتا شهرستان فسا مدعی برداشت مبلغ حدود 2 میلیون تومان ظرف 5 روز از حساب خود به صورت اینترنتی شد.

وی ادامه داد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار داشت: اقدامات فنی پلیس فتا در خصوص پرونده منجر به شناسایی فرد متهم و عامل برداشت که پسر 14 ساله شاکی است شد.

سرهنگ شیبانیان اضافه کرد: زمانی که شاکی پرونده با شوق زیاد از کشف پرونده به پلیس فتا مراجعه کرد و متوجه شد عامل برداشت پسر 14 ساله خودش بوده است، در بهت فرو رفت.

وی گفت: بررسی های انجام شده در این خصوص نشان داد که این نوجوان با خرید نرم افزار از یکی از سایت های معتبر اینترنتی حساب پدرش را خالی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا در این خصوص هشدار داد: والدین بایستی در نگهداری رمز و اطلاعات حساب خود دقت و از در اختیار قرار دادن آن اطلاعات به افراد جلوگیری کنند تا از بروز این حوادث در امان باشند لازم به ذکر است کودکان و نوجوانان با توجه به عدم اگاهی کافی ممکن است دست به چنین اقداماتی بزنند که هم خود و خانواده را دچار مشکلات عدیده کند.

فردی که با دریافت تعدادی عکس از شهروند همدانی قصد اخاذی و دریافت سوالات امتحانی را داشت توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ اکبر امینی رییس پلیس فتا همدان گفت: در پی مراجعه شهروند همدانی و در دست داشتن مرجوعه ای قضایی مبنی بر تهدید و اخاذی، موضوع ضمن تشکیل پرونده دردستور کار فوری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا همدان افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد فردی با ساختن پروفایل در یکی از شبکه های اجتماعی با شاکی ارتباط برقرار کرده و پس از جلب اعتماد وی از نامبرده درخواست تصاویر نامتعارف نموده است که با قبول این درخواست پس از مدتی با تهدید شاکی برای انتشار تصاویر وی تقاضای سوالات امتحانی را کرده است.

این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات فنی و بکارگیری شگردهای خاص پلیسی، مجرم شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی دستگیر شد.

سرهنگ امینی افزود: متهم که از شاگردان آموزشگاه شاکی بود، ابتدا هرگونه ارتباط خود را با قضیه انکار ولی در مواجهه با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای صراحتا به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی فنی به عمل آمده عنوان کرد: ابتدا این کار را برای سرگرمی انجام دادم ولی پس از مدتی که به امتحان آموزشگاه نزدیک شدیم به فکر دریافت سوالات افتادم.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان ضمن بیان این مطلب که متهم پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا فرستاده شد.

رئیس پلیس فتا گلستان از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر شکار غیرمجاز در یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حبیب الله رجبلی گفت: در پی رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی صفحه ای در یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی مورد شناسایی قرار گرفت که مدیر آن اقدام به نمایش تصویر خود به همراه سلاح شکاری و تعدادی شکار غیرمجاز از قبیل قرقاول، قوچ وحشی کرده بود.

وی ادامه داد: با عنایت به ماده 10 و 12 قانون شکار و صید و حسب هماهنگی صورت گرفته با سازمان محیط زیست مراتب طی تشکیل پرونده ای قضائی در دستور کار قرار گرفت.

رجبلی افزود: در تحقیقات تکمیلی و بررسی های فنی و تخصصی محرز شد فردی با هویت مشخص اقدام به ایجاد این پروفایل کرده که پس از هماهنگی با مرجع قضائی نامبرده به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس فتا گلستان گفت: متهم پس از تحقیقات تکمیلی به عمل آمده و مواجه شدن با مستندات و ادله غیرقابل انکار لب به اعتراف گشود و انگیزه خود از انجام این کار را علاقه به عکس و فیلم های شکار عنوان داشته است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در ادامه پرونده برای سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب گرگان ارسال شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن اقدامات خلاف قانون و عرف جامعه در شبکه های اجتماعی خودداری کرده و قبل از هر اقدامی در فضای مجازی عواقب و تبعات آن عمل را مدنظر قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان سمنان از انهدام یک باند قاچاق موادمخدر با کشف 114 کیلوگرم تریاک خبرداد و گفت: هر پنج عضو این باند دستگیرشدند.

سردار روح الامین قاسمی با اشاره به استمرار مبارزه پلیس با سوداگران مرگ برای کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی ، گفت: در همین راستا ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر موفق شدند یک باند قاچاق را در سمنان شناسایی و هر پنج عضو آن را دستگیرکنند.

سردار قاسمی تصریح کرد: تلاش چند ماهه پلیس در این حوزه و اقدامات گوناگون اطلاعاتی و بهره مندی از شگردهای خاص پلیسی به انهدام این باند انجامید.

وی افزود: رئیس باند که هم اکنون نیز به جرم حمل و قاچاق 62 کیلو تریاک در زندان به سر می برد با سوء استفاده از فرصت مرخصی، رفتارمجرمانه خود در خرید و فروش موادمخدر را ادامه می دهد.

این مسئول انتظامی ادامه داد: در مراحل بعدی تحقیقات، اطلاعاتی از حمل یک محموله از تهران به مقصد سمنان توسط اعضای این باند به دست آمد که تلاش ماموران بر کشف آن متمرکزشد.

قاسمی به انجام هماهنگی لازم با دستگاه قضائی و زیر نظر قراردادن سوژه اصلی پرونده اشاره کرد و گفت: با رصد لحظه به لحظه و اشراف کامل اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و چندین ساعت کنترل نامحسوس و تعقیب و مراقبت، نیسان حامل مواد که در ظاهر بادمجان حمل می کرد در پل ورودی شهر سمنان توقیف شد.

وی اظهارداشت: ماموران پس از انتقال خودرو به پلیس مبارزه با موادمخدر استان و بازرسی دقیق و فنی آن، جاساز ماهرانه محموله 97 کیلویی تریاک را کشف کردند.

به گفته سردار قاسمی در همین خصوص و در ادامه تحقیقات، اعضای دیگر این باند نیز شناسایی و عملیات دستگیری آنان برنامه ریزی و اجراشد.

وی گفت: مخفیگاه عضو دیگر باند که ساکن سمنان بود نیز شناسایی و در اقدامی ضربتی مورد بازرسی قرارگرفت.

قاسمی از کشف 17 کیلو تریاک در این مرحله از عملیات خبرداد و افزود: در مجموع هر پنج عضو این باند که دو نفرشان زن هستند دستگیر و 114 کیلو تریاک نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان تاکیدکرد: مبارزه بی امان پلیس با قاچاقچیان موادمخدر و سودجویانی که آرامش و آسایش خانواده ها را مورد هدف رفتار غیرانسانی خود قرارداده اند هرگز تعطیلی نخواهد داشت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از توقیف محموله باتری های خودرو، به ارزش چهار میلیارد ریال در دلیجان خبر داد.

سرهنگ یوسف سپهوند گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی شهرستان دلیجان در تحقیقاتی گسترده از انتقال یک محموله کالای قاچاق از محورهای مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: بلافاصله تمهیدات اجرایی پلیس برای شناسایی و توقف محموله آغاز شد و سرانجام روز گذشته ماموران پلیس شهرستان موفق شدند خودرو را در یکی از محورهای مواصلاتی شناسایی و متوقف کنند.

سرهنگ سپهوند ادامه داد: در بازرسی انجام شده از خودرو تعداد یک هزار و 360 عدد باتری خودروی سواری و 26 عدد باتری کامیون قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: محموله قاچاق توقیف شده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع داده شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد از کشف 162 دستگاه ماشین ظرفشویی قاچاق به ارزش چهار میلیارد و 320 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدرضا مزیدی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران ایستگاه بازرسی شهیدمدنی در بازرسی از یک دستگاه تریلی بنز که از جنوب کشور عازم 'شهریار' بود 162 دستگاه ماشین ظرفشویی خارجی قاچاق را کشف و یک متهم را نیز در این راستا دستگیر کردند.

وی، ارزش این محموله کشف شده را چهار میلیارد و 320 میلیون ریال بیان کرد و افزود: قاچاقچی دستگیر شده، این ماشین های ظرفشویی را بدون مجوزگمرکی بارگیری کرده بود که قبل از رسیدن به مقصد توسط ماموران پلیس یزد دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.

سرهنگ مزیدی تصریح کرد: قاچاق کالا معضل پنهانی است که باعث از رونق افتادن اقتصاد و صنعت ملی کشور خواهد شد و پلیس با عزمی راسخ با این موضوع برخورد خواهد کرد.

ماموران انتظامی شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان با توقیف یک دستگاه ولو کشنده ،37 هزار لیتر نفتگاز قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ سیامک مرادی گفت :در راستای اجرای مرحله چهارم طرح کوثر و بر خورد قاطع با قاچاقچیان سوخت مأموران انتظامی حین گشت زنی در سطح حوزه به یک دستگاه ولو کشنده مشکوک شدند و پس از متوقف کردن خودرو ، در بازرسی اولیه مشخص شد که پلمپ های کانتینر با شماره های بارنامه مطابقت ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سرباز تصریح کرد: ماموران با هماهنگی مراجع قضائی و فک پلمپ ها، 37 هزار لیتر نفتگاز قاچاق را ار این کانتینر کشف و یک متهم را نیز در این زمینه دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری یک سارق حرفه ای که در اتوبوس های بین شهری مسافر کنار دستی خود را بی هوش و اموال اش را سرقت می کرد خبر داد.

سرهنگ ستار خسروی گفت: پس از دریافت شکایاتی مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان مسافر در اتوبوس های بین شهری به مسافر کنار دستی اش مواد خوراکی آلوده به ماده بی هوشی تعارف و سپس اقدام به سرقت می کند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت .

وی با بیان اینکه این سارق در اتوبوس های بین شهری مسیرهای 'اصفهان-شیراز' و 'اصفهان-تهران' چندین بار اقدام به سرقت با این روش کرده بود، افزود: مامورن اداره مبارزه به سرقت پیگیری این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و پس از انجام یک سری کارهای تخصصی سارق را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی فرد سارق لحظاتی پس از آخرین سرقت هنگامی که قصد داشت در یکی از ترمینال های مسافربری اصفهان از اتوبوس پیاده شود دستگیر شد.

خسروی با اشاره به کشف مقداری اموال مسروقه از این سارق ، گفت: این فرد پس از صحبت با مسافر کنار دستی خود اقدام به تعارف آبمیوه ، تنقلات ، چای و دیگر مواد غذایی آلوده به ماده بی هوشی می کرده و در یک اقدام فوری وسایل او را به سرقت می برده است.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی تحویل داده شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف 30 تن برنج غیر بهداشتی با برند جعلی در شهرستان دزفول خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد صالحی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه عده ای سودجو مقادیر زیادی برنج غیر بهداشتی را با برند و مارک جعلی در یک انبار دپو کرده اند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی محل انبار را شناسایی و با هماهنگی قضائی از این مکان بازرسی کردند.

سرهنگ صالحی افزود: در بازرسی از این انبار ، مقدار 30 تن برنج غیر بهداشتی به ارزش تقریبی یک میلیارد و 200 میلیون ریال با برند جعلی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در این رابطه، سه متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان از کشف محموله داروی قاچاق با بیش از 40 هزار قلم در راستای طرح عملیات مبارزه با قاچاق کالا خبر داد.

سرهنگ علی اکبر جاویدان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی و ماموران انتظامی شهرستان آزادشهر در راستای طرح عملیات مبارزه با قاچاق کالا موفق به کشف محموله دارو قاچاق شدند و در همین رابطه ، 40 هزار و 250 قلم داروی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به دستگیری سه نفر و تحویل آن ها به مراجع قضائی، ادامه داد: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص اماکن توزیع قاچاق کالا را از طریق تلفن مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش کنند.

فرمانده انتظامی سیرجان استان کرمان از کشف محموله پوشاک قاچاق به ارزش 30 میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی سیرجان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محور 'سیرجان – بندرعباس' به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند .

وی اظهار داشت: در بررسی مدارک مشخص شد که راننده فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی است و مدارک جعلی ارائه می دهد .

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با اشاره به کشف مقادیر بسیار زیادی انواع پوشاک قاچاق از این کامیون به ارزش سی میلیارد ریال، افزود: در این زمینه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

ایران نژاد اضافه کرد: پلیس در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و توجه به اقتصاد را از وظایف خود می داند و با قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین