کد خبر: ۱۱۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
به نقل از یو‌اس‌ای تودی، هیلاری کلینتون دیروز تیم کاین را به عنوان معاون اول خود انتخاب کرد. اما این سناتور ایالت ویرجینیا دقیقا کیست؟ در این گزارش به شش واقعیت درباره وی اشاره می کنیم.
تیم کاین که از سوی هیلاری کلینتون به عنوان معاون اول انتخاب شده، در سال 2008 یکی از گزینه های مطرح برای معاون اولی باراک اوباما بوده است.

 به نقل از یو‌اس‌ای تودی، هیلاری کلینتون دیروز تیم کاین را به عنوان معاون اول خود انتخاب کرد. اما این سناتور ایالت ویرجینیا دقیقا کیست؟ در این گزارش به شش واقعیت درباره وی اشاره می کنیم.

1- کاین اکنون سناتور ایالت ویرجینیاست، قبلا فرماندار این ایالت بود. قبل از آن وی شهردار ریچموند و عضو شورای این شهر بود. به این ترتیب، او یکی از 20 نفری است که در آمریکا، سه پست شهرداری، فرمانداری و سناتوری را تجربه کرده است.

2- کاین نمایندگی ایالتی را بر عهده دارد که کلینتون برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر (آبان ماه) به رای آن ایالت به شدت نیاز دارد. ایالت ویرجینیا قبلا عمدتا طرفدار جمهوری‌خواهان بود، اما در سال‌های 2008 و 2012 باراک اوباما در آن به پیروزی رسید. با افزایش سریع جمعیت ویرجینیا گرایش حزبی در این ایالت بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تقسیم شده است.

3- کاین مشکلی با منتقدانش که وی را خسته‌کننده می‌خوانند، ندارد. در واقع وی خود نیز در ماه ژوئن (خردادماه) به این موضوع اذعان کرده و گفته است: «من خسته‌کننده‌ام... اما افراد خسته‌کننده، سریعترین نرخ رشد جمعیت را در این کشور به خود اختصاص داده‌اند.»

4- کاین زبان اسپانیایی را به خوبی صحبت می‌کند، زیرا در دوران تحصیل برای مدت یک سال از دانشگاه هاروارد مرخصی گرفته تا در یک مدرسه فنی در هندوراس شرکت کند. وی در سخنرانی 14 دقیقه‌ای خود در صحن سنا در سال 2013 که به زبان اسپانیایی ایراد شد، نکات مهمی را مطرح ساخت. بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، وی اولین سناتور دوران مدرن آمریکا بود که در صحن سنا یک سخنرانی کامل به زبان اسپانیایی ایراد کرد.

5- هرچند کاین به طور کلی یک سیاستمدار به دور از آبروریزی و رسوایی تلقی می‌شود، اما وی در پرونده خود یک آبروریزی را به ثبت رسانده است. بر اساس گزارش پولیتیکو، وی در دوران فرمانداری‌اش، بیش از 160 هزار دلار پول به عنوان هدیه دریافت کرده است. هرچند بر اساس قوانینن ویرجینیا همه این دریافت‌ها قانونی بوده است، برخی منتقدان می‌گویند پذیرش یک تور تعطیلات در منطقه کارائیب و لباس‌هایی به ارزش 5500 دلار در شأن یک فرماندار نبوده است.

6-کاین یکی از سه گزینه انتخابی باراک اوباما برای معاون اولی در سال 2008 بوده است.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین