|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
این بیانیه تصریح می کند که ژنراتورهای پشتیبان ممکن است در صورت قطع دوباره شبکه توزیع برق مورد استفاده قرار گیرند.
فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در اروپا امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برق پایگاه اینجرلیک ترکیه وصل شده است.

به گزارش رویترز ،بر اساس بیانیه فرماندهی نظامی آمریکا در اروپا مستقر در اشتوتگارت آلمان ، پایگاه هوایی اینجرلیک که چندین هزار نیروی آمریکایی را در خود جای داده است، از زمان کودتای 15 ژوئیه (25 تیرماه) با استفاده از برق ژنراتور فعالیت می کرد.

این بیانیه تصریح می کند که ژنراتورهای پشتیبان ممکن است در صورت قطع دوباره شبکه توزیع برق مورد استفاده قرار گیرند.

فرماندهی اروپا همچنین اعلام کرد که ارتش های آمریکا و ترکیه در تلاش هستند تا این پایگاه نظامی را برای اجرای عملیات علیه تروریسم همچنان آماده نگه دارند.

حریم هوایی اطراف اینجرلیک در جریان کودتای نافرجام ترکیه که گفته می شد طی آن یک فروند هواپیمای تانکر این پایگاه برای سوخت رسانی به جنگنده های درگیر در کودتا به کار گرفته شد، بسته اعلام شد.

مطابق اظهارات یک مقام ارشد ترک، فرماندهی این پایگاه در ترکیه به دلیل همدستی با کودتاگران بازداشت شد. مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که بخشی از نیروهای مستقر در این پایگاه در کودتای نافرجام مشارکت داشتند.

حریم هوایی اطراف این پایگاه در روزهای پس از کودتا باز شد تا هواپیماهای جنگی آمریکا بتوانند به عملیاتی که هدفش مبارزه با داعش در سوریه و عراق عنوان شده است، ادامه دهند.

ترکیه شامگاه جمعه گذشته صحنه تلاش بخشی از نیروهای مسلح این کشور برای به دست گرفتن قدرت بود که ناکام ماند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین