|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۸
حجاب با مضمون پلیس
کد خبر: ۱۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
از این رو حسن روحانی در دوره تبلیغات ریاست جمهوری با تاکید بر تغییر شیوه اجرایی طرح عفاف و حجاب گفت: من قطعا با این برخوردها مخالفم؛ اینها حاصل قرائت و برداشت خاص از اسلام و قانون است.
اسمش طرح"حجاب و عفاف" است اما همه آن را گشت ارشاد می شناسند.
طرحی که از 8 سال پیش اجرای آن بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شد تا رفتار و پوشش زنان و مردان را بر اساس مقوله های اجتماعی و اسلام تنظیم و هماهنگ کند.
34 سالی از عمر انقلاب اسلامی می گذرد اما همچنان با برخی از رویکردها همانند حجاب و ظاهر اسلامی دست به گریبان هستیم؛ به طوری که یکی از بحث برانگیزترین مسائل کشور ما یعنی حجاب و عفاف همچنان پایدار و پابرجاست.
هرچند که 26 وزارتخانه و سازمان باید این طرح را اجرا می کردند اما نیروی انتظامی با بر عهده گرفتن 23 وظیفه نقش خود را در طرح"حجاب و عفاف" پررنگ کرده و انتقادهای بسیاری را به سمت خود کشید. شاید برقراری ظاهری اسلامی در وظایف نیروی انتظامی شک برانگیز و قابل تامل بوده و البته از شان و جایگاه مردمی این نهاد دور باشد که برای برقراری حجاب، مردم و نیروی انتظامی رو در روی یکدیگر قرار گرفته و حتی دست به گریبان شوند.
اکنون پس از گذشت 8 سال از عمر گشت ارشاد، خبر از این می رسد که وزارت کشور عهده دار اجرای طرح "عفاف و حجاب" شده است. شاید در حال حاضر نیروی انتظامی زیرمجموعه وزارت کشور باشد اما باید ابتدا کارکرد برقراری حجاب و عفاف را که یک مساله ای مردمی است را با نگاهی اجتماعی نه امنیتی حل و فصل کرد تا به این مقوله، آسیب های بسیاری در اذهان عمومی وارد نشود و همانند دولت نهم و دهم جایگاه نیروی انتظامی تا این میزان تنزل نکند.
از این رو حسن روحانی در دوره تبلیغات ریاست جمهوری با تاکید بر تغییر شیوه اجرایی طرح عفاف و حجاب گفت: من قطعا با این برخوردها مخالفم؛ اینها حاصل قرائت و برداشت خاص از اسلام و قانون است.
وی یادآور شد: به نظرم عفیف بودن چیزی فراتر از حجاب داشتن است. عفت شاخص های زیادی دارد؛ بنابراین تاکید ما باید بر عفت باشد.
پس از آنکه حسن روحانی بر کرسی ریاست جمهوری دولت یازدهم نشست حرف های خود را همانند احمدی نژاد فراموش نکرد و پس از گذشت 3 ماه از آن سخنان، موضوع حجاب و نوع برخورد نیروی انتظامی را مطرح کرده و شورای اجتماعی را به عنوان مجری طرح " عفاف و حجاب" تشکیل داد.
این تغییر رویکرد اجرایی برای نهادینه کردن حجاب از امنیتی به اجتماعی برای مردم کشور ما دستاورد مهمی است که می توان اذعان داشت حسن روحانی توانست در تحقق یکی از وعدهای مهم انتخاباتی خود قدم بزرگی را بردارد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
1
25
خدا از دهنت بشنوه.ولي تا حالا تو مملكت ما نشده كه يه چيزي عوض بشه و بهترش بياد.منكه يادم نمياد شما چطور؟
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
0
25
آقای دست پاک که یک مشت دروغ تحویل مردم داد و رفت ،ما مردیم از بس عدالت برقرار شد،اوف چه فریاد عدالت عدالتی می زدند،یادتان هست؟؟؟
زمان شاه ظالم و نوکر آمریکا حجاب آزاد بود یعنی هرکس دوست داشت می توانست چادر سر کند هرکس هم نه می توانست سر نکند ،ما که جیگر نیستیم می دانیم آن زمان چقدر با حجاب زیاد بود و نجابت واقعی بود نه زوری.انشاالله مجدادا به جایی برسیم که زنان حجاب را خودشان برگزینند نه به زور و چادر به سر برای چند متر و رد شدن از محدوده ی خطر.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
0
واقعا زنان جامعه باید انتخاب کنند چه پوششی را برگزینند. هر کس به شان و اعتبار خودش بپوشه. چرا زور به چادر و مانتو هست. مگه اسلام همینه. این جور جز دوری از اسلام چیزی باقی نخواهد ماند. زنان بخاطر خود نه بخاطر نگاه مردان همیشه در عذابن. اگه مردان ما مشکلی ندارن اینقد سخت گیری و ایجاد انزجار برای چیست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین