کد خبر: ۱۱۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
علی اصغر فانی، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش در آغاز به کار دولت یازدهم، گفت: با همت مدیران، معلمان و حمایت های دولت در این سه سال توانستیم بخش بزرگی از مشکلات را حل کنیم.
مدیر‌کل آموزش و پرورش گفت: ترکیب متناقض جمعیتی و جنسیتی دانش آموز و معلم و چالش‌های فضای فرسوده آموزشی سبب شده تا آموزش و پرورش شهر تهران به یکی از پر مسئله‌ترین ادارات تبدیل شود.

 علی اصغر فانی، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش در آغاز به کار دولت یازدهم، گفت: با همت مدیران، معلمان و حمایت های دولت در این سه سال توانستیم بخش بزرگی از مشکلات را حل کنیم.

او با بیان اینکه «شتاب زدگی در امور» و «فرهنگ امنیتی» جای خود را به «خردجمعی»، «کار تیمی» و «روابط انسانی ‌و‌ اخلاق» داده است، افزود: آموزش و پرورش با در نظر گرفتن اسناد بالادستی، پنج سیاست ارتقای مدیریت آموزشگاهی، تمرکززدایی، ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، بودجه‌ریزی عملیاتی و توسعه مشارکت‌ها را مبنای اقدامات خود قرار داد که با تلاش همه فرهنگیان کشور دستاوردهای خوبی هم  به دست آورده است  و باید در یک سال باقی مانده از دولت یازدهم با مرور عملکردهایمان، نقاط ضعف را برطرف و بر نقاط قوت تاکید کنیم تا تهدیدها به فرصت تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش شرایط کار در آموزش وپرورش شهر تهران را در مقایسه با دیگر استان‌ها «ویژه» خواند و گفت: ترکیب متناقض جمعیتی و جنسیتی  دانش آموز و معلم و چالش‌های فضای فرسوده آموزشی سبب شده تا آموزش و پرورش شهر تهران به یکی از پر مسئله‌ترین ادارات تبدیل شود اما آموزش و پرورش با وجود مدیران سخت کوش و معلمان فرهیخته توانسته است این چالش ها را به خوبی مدیریت کند؛ به طوری که در این سه سال آموزش و پرورش با کمترین مشکل یا مسئله اداره شده است.

فانی، تغییر و تحولات مدیریتی را «انتقال مسئولیت» خواند و گفت: انتخاب افراد در بخش‌های مختلف مدیریتی آموزش‌و‌پرورش یک نوع انتقال مسئولیت است و در این دولت، مدیریت آموزش و پرورش برعهده خود فرهنگیان قرار دارد که در این سه سال با همدلی و همزبانی فرهنگیان کشور، آموزش و پرورش توانسته است به توفیقات زیادی دست پیدا کند.

وزیر آموزش‌ و ‌پرورش به وضعیت خاص آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و افزود : مهاجرت پذیر بودن دانش‌آموزان، پراکندگی جغرافیایی مناطق، جابجایی دانش آموزان و معلمان به شهر تهران و به دنبال آن پیش‌بینی نشدن نیروی انسانی لازم، از چالش‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران است که مدیرکل  سابق آن در طول سه سال فعالیت، ‌در این سمت، توانست با تدوین برنامه‌ای استراتژیک به حل برخی از مشکلات شهرستان‌های  تهران فائق آید.

فانی در پایان تصریح کرد: استقرار پایه دهم متوسطه و هدایت تحصیلی  در پایه نهم را دو چالش بزرگ آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی  جدید برشمرد و گفت: حاکمیت اخلاق در روابط انسانی کلید اصلی اداره آموزش و پرورش کشور است و مدیران و معلمان باید تلاش کنند تا اولیای دانش آموزان در هنگام ثبت نام و همچنین استفاده  از خدمات آموزشی مدرسه، رضایت کامل داشته باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین