|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
این مجتمع پس از حدود دو دهه تعطیلی و مصادره توسط بانک با حضور سرمایه گذار خارجی احیا و راه اندازی شده است.
 علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه به همراه نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از مجتمع احیای شده کشت و صنعت لرستان بازدید کرد.

 وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این بازدید که استاندار لرستان وی را همراهی می کند از بخش های مختلف این مجتمع دیدار و در روند جریان احیای آن قرار گرفت.
مجتمع کشت و صنعت لرستان امسال با حضور وزیر جهاد کشاورزی پس از 12 سال رکود به بهره برداری مجدد رسید.

این مجتمع پس از حدود دو دهه تعطیلی و مصادره توسط بانک با حضور سرمایه گذار خارجی احیا و راه اندازی شده است.

مجتمع کشت و صنعت لرستان در سال 1354 در حومه جنوبی خرم آباد با هدف پرورش دام و طیور تاسیس شد، این مجتمع دارای 250 سوله نگهداری دام و طیور است که در هر سوله یک هزار راس دام نگهداری می شده است.

23 سیلوی فلزی دو هزار تنی ، چهار دستگاه انبار فلزی، چهار کارخانه خوراک دام و 66 استخر پرورش ماهی سردابی و گرم آبی از دیگر داشته های این مجتمع تولیدی است که ظرفیت اشتغالزایی یکهزارو 500 نفر به صورت مستقیم را داراست.
تا پیش از سال 66، صادرات این مجتمع به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می شد، همچنین علاوه بر تهیه گوشت قرمز و سفید چندین کارخانه کالباس و سوسیس در ردیف فرآورده های دامی، در این مجتمع احداث شد که با تعطیلی مجتمع، این کارخانجات نیز به خارج از محدوده استان منتقل شدند.
با تمامی این ظرفیت ها، مجتمع عظیم کشت و صنعت لرستان در سال 1383 بنا بر تصمیم دولتمردان به بخش خصوصی واگذار شد تا بدین وسیله شاید بتوان شاهد پیشرفت چشمگیر و توسعه بیشتر این مجموعه باشیم.

اما بعد از این تصمیم گیری، کارگران اخراج شدند به این امید که بعد از واگذاری به بخش خصوصی و راه انداری، دوباره دعوت به کار شوند که به دلیل ناکارآمدی مالکان بخش خصوصی این مجتمع، نه تنها کارگران اخراج شده جذب نشدند، بلکه هیچ نیروی کار جدیدی هم استخدام نشد و در نهایت ماشین آلات و ابزار کار و سوله ها و برخی از تجهیزات و موجودی های منقول و غیر منقول هم توسط مالکان خصوصی فروخته شد.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، احیای این مجتمع عظیم در دستور کار قرار گرفت و در نهایت راه اندازی مجدد مجتمع کشت و صنعت لرستان با سرمایه گذاری اولیه 200میلیون دلاری بخش خصوصی آغاز شد.

گفتنی است عملیات احداث گلخانه این مجتمع نیز آغاز شده و در فاز نخست آن، محصولات سبزی و سیفی دی ماه امسال به روسیه صادر می شود.

ربیعی در سفری دو روزه به لرستان، چهارشنبه پس از افتتاح مرکز درمانی تامین اجتماعی نورآباد در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان حاضر شد و امروز نیز علاوه بر افتتاح دو طرح تامین اجتماعی و بازدید از مجتمع کشت و صنعت با تشکل های کارگری استان دیدار می کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین