|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۱۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندارد سازی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و باید به صورت خودجوش از سوی تولید کنندگان دنبال شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از خطوط تولید کاشی تبریز بازدید کرد.

بر اساس این گزارش:  نیره پیروزبخت، پس از دیدار و گفت و گو با رییس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان از خطوط تولید کاشی تبریز بازدید کرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندارد سازی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و باید به صورت خودجوش از سوی تولید کنندگان دنبال شود.

وی افزود: استاندارد سازی نباید اجباری باشد و واحدهای تولیدی به میل خود نسبت به کیفی سازی و اخذ استاندارهای داخلی و بین المللی اقدام کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران  با تاکید بر تولید کیفی برای رقابت در بازارهای بین المللی، افزود: استاندارد سازی در کشور نیاز به فرهنگ سازی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تبریز و مالک شرکت کاشی تبریز گفت: استانداردسازی در سطح دنیا جنبه تشریفاتی ندارد و اعتباری برای یک محصول تولیدی است.
صمد حسن زاده افزود: در سال های گذشته به دلیل توجه نکردن به استانداردهای داخلی و بین المللی بازار های زیادی را از دست داده ایم.

وی گفت: در برخی از بازارها همچنان محصولات ایرانی را بی کیفیت تلقی می کنند و واحدهای تولیدی کشور باید رعایت موازین استاندارد را الزامی بدانند.

گفتنی است : بازدید از واحد تولیدی کیک نظری( تولید کننده انواع کیک وکلوچه) وشرکت خوشگوار آذربایجان (تولید کننده انواع نوشابه  ودلستر ) و همچنین نمایندگی اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی در شبستر،  از دیگر برنامه های رییس سازمان ملی استاندارد ایران در سفر به آذربایجان شرقی بود.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین