|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
وی افزود: به محض اینکه طرف غربی اقدامات ایذایی را در روند اجرای برجام انجام دهد ما نیز طبیعتا طرح هایی را که از پیش آماده داریم به منصه ظهور خواهیم گذاشت.
عباسعلی منصوری آرانی گفت:بان کی مون و غربی ها باید بدانند که همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، جمهوری اسلامی ایران هرگز قصد بر هم زدن ابتدایی توافق هسته ای را ندارد اما به محض آنکه طرف مقابل طرح ها یا اقداماتی را در راستای نقض برجام در دستور کار خود قرار دهد، ما نیز طرح ها و اقدامات مقابله به مثل کننده خود را که روی میز است اجرایی خواهیم کرد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم  اظهار داشت: پس از گزارش ناعادلانه بان کی مون در خصوص کودک کشی رژیم آل سعود در یمن که در نتیجه آن وی اعتراف کرد که به دلیل محروم نشدن از دلارهای سعودی این گزارش را منتشر کرده است، همان اندک شایستگی وی برای ریاست سازمان ملل متحد که از ابتدا مورد شک و تردید بود از بین رفت.

وی با اشاره به گزارش مغرضانه  اخیر رئیس سازمان ملل متحد در خصوص برجام و همچنین فعالیتهای موشکی ایران نیز بیان کرد: در موضوع برجام نیز بان کی مون نشان داد که به مثابه یک عروسک است که هم غربی ها و هم برخی از کشورهای مرتجع منطقه می توانند به راحتی آن را هر طرفی که خواستند بچرخانند.

منصوری آرانی با بیان اینکه گزارش اخیر بان کی مون نشان داد که وی نه از برجام و نه از قطعنامه 2231 اطلاعات وسیعی ندارد اظهار کرد: اگر هم بان کی مون از این مسائل اطلاع دارد و با این وجود گزارش های اینچنینی ارائه می دهد، به خوبی ما را به این نتیجه می رساند که وی از خود هیچگونه اختیاری ندارد و تنها به خواندن یک گزارش از پیش تنظیم شده وادار گشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در ادامه با تاکید بر لزوم برخورد صحیح و ابتکارانه با رئیس سازمان ملل متحد گفت: بان کی مون و غربی ها باید بدانند که همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، جمهوری اسلامی ایران هرگز قصد بر هم زدن ابتدایی توافق هسته ای را ندارد اما به محض آنکه طرف مقابل طرح ها یا اقداماتی را در راستای نقض برجام در دستور کار خود قرار دهد، ما نیز طرح ها و اقدامات مقابله به مثل کننده خود را که روی میز است اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: به محض اینکه طرف غربی اقدامات ایذایی را در روند اجرای برجام انجام دهد ما نیز طبیعتا طرح هایی را که از پیش آماده داریم به منصه ظهور خواهیم گذاشت.

منصوری آرانی در پایان خاطرنشان کرد: خطاب امروز رئیس مجلس به سازمان انرژی اتمی برای آماده سازی طرح های جدید، به سبب آن است که به محض نقض برجام از سوی آمریکایی ها ما زمان را از دست ندهیم و فعالیتهایمان را کما فی السابق ادامه دهیم.

منبع: میزان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین