|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۱
کد خبر: ۱۱۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
منابع نزدیک به دستگاه امنیتی آلمان اعلام کردند: «تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که فرد پناه‌جویی که ادعا می‌شود افغانستانی است، در ژوئن 2015 (خرداد 1394) پس از ورود به کشور، درخواست پناهندگی داده بود.»
منابع نزدیک به دستگاه اطلاعات آلمان اعلام کردند که تردید دارند فرد مهاجم به قطاری در جنوب این کشور تبعه افغانستان باشد و اعلام کردند که احتمالا او پاکستانی است.

به نقل از روزنامه الجمهوریه چاپ بیروت، منابع نزدیک به دستگاه امنیتی آلمان اعلام کردند: «تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که فرد پناه‌جویی که ادعا می‌شود افغانستانی است، در ژوئن 2015 (خرداد 1394) پس از ورود به کشور، درخواست پناهندگی داده بود.»

این منابع افزودند: «نتیجه تحلیل ویدئوهایی که روز سه‌شنبه گروه داعش منتشر و در آن کفار را تهدید به قتل کرد، نشان می‌دهد که آن‌ها از عبارت‌هایی به زبان محلی پشتو در پاکستان استفاده کردند، عبارت‌هایی که در زبان افغانی از آن استفاده نمی‌شود.»

به‌گفته این منابع، نام محمد ریاض که در ویدئو آمده است تطابقی با نام شناسنامه‌ای او در آلمان ندارد. نام او در سیستم هویتی آلمان، ریاض خان ثبت شده است.

شبکه خبری روسیاالیوم پیشتر گزارش کرده بود که گروه داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از افراد وفادار به این گروه، حمله دوشنبه شب در آلمان را انجام داده است.

طبق این گزارش، نوجوانی 17 ساله از اتباع افغانستان نیمه شب دوشنبه با تبر به مسافران یک قطار در شهر وورتسبورگ در ایالت بایرن واقع در جنوب شرق آلمان حمله کرد.

به دنبال این حادثه شماری زخمی شدند و پلیس فرد مهاجم را هنگام فرار به ضرب گلوله کشت.
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین