|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
نیره پیروز بخت روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کاشی تبریز افزود: استاندارد سازی نباید اجباری باشد و واحدهای تولیدی به میل خود نسبت به کیفی سازی و اخذ استاندارهای داخلی و بین المللی اقدام کنند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندارد سازی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و باید به صورت خودجوش از سوی تولید کنندگان دنبال شود.

نیره پیروز بخت روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کاشی تبریز افزود: استاندارد سازی نباید اجباری باشد و واحدهای تولیدی به میل خود نسبت به کیفی سازی و اخذ استاندارهای داخلی و بین المللی اقدام کنند.

وی گفت: رعایت استاندارد در کاهش مصرف انرژی و قیمت تمام شده محصول تاثیرگذار است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، افزود: نگرش سنتی نسبت به استانداردسازی باید در سایه نهادینه شدن فرهنگ استاندارد برچیده شود.

وی گفت: نگاه سنتی برای صادارت در داخل کشور منجر به رویکردهای سنتی نسبت به استانداردسازی شده است.

پیروزبخت با تاکید بر تولید کیفی جهت رقابت در بازارهای بین المللی افزود: استاندارد سازی در سطح جهان جا افتاده است اما در کشور نیاز به فرهنگ سازی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تبریز و مالک شرکت کاشی تبریز گفت: استانداردسازی در سطح دنیا جنبه تشریفاتی ندارد و اعتباری برای یک محصول تولیدی است.

صمد حسن زاده افزود: در سال های گذشته به دلیل توجه نکردن به استانداردهای داخلی و بین المللی بازار های زیادی را از دست داده ایم.

وی گفت: در برخی از بازارها همچنان محصولات ایرانی را بی کیفیت تلقی می کنند و واحدهای تولیدی کشور باید رعایت موارد استاندارد را الزامی بدانند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی ، کاشی تبریز با برخورداری از استانداردهای داخلی و بین المللی یکی از  برندهای برجسته کشور و برخی از کشورهای خارجی است؛ این شرکت در زمان حاضر علاوه بر تمامی استانهای کشور دارای دفاتر نمایندگی های فروش در کشورهایی چون آلمان، اتریش، هلند، استرالیا، عراق، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و ترکمنستان است.

گفتنی است ، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران که از صبح روز جاری/ سه شنبه/ به تبریز سفر کرده است، از خطوط تولید کاشی تبریز باید کرد.

آذربایجان شرقی با سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت از قطب های صنعتی و کشاورزی کشور است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین